Два влака са спрели един срещу друг само на 150 метра. Това е станало в 17,12 ч в сряда на гара Безмер, твърди “24 часа”, като се позовава на източници, близки до железницата. Това са ускорените бързи влакове (бившите експреси) от Варна за София и от София за Бургас. В 17,12 ч влак 8612, бившият експрес “Слънчев бряг”, е приет на четвърти коловоз вместо на трети и се е оказал срещу влака от София за Варна.
Спрени са от дежурния ръководител движение.<br /> <br /> Шефът на &ldquo;Холдинг БДЖ&rdquo; Християн Кръстев потвърди инцидента. Той каза, че дежурният ръководител движение не е подготвил маршрута за приемане на влаковете. <br /> <br /> &ldquo;Той обаче се усеща и тръгва да подава ръчен сигнал за стоп. Влаковете са спрели на 150 м един от друг&rdquo;, обясни Кръстев. И каза, че ще награждава машинистите заради бързата им реакция.<br /> <br /> Гарата е в ремонт и управлението на движението е в ръчен режим. Заради обновяване на жп мрежите в ръчен режим са 12 гари, които са &ldquo;развързани&rdquo; от системата за сигнализация и управление на движението на влаковете. &bdquo;Заради това влизането на влаковете в тези гари е с 25 км в час, за да могат да реагират&rdquo;, обясни още Кръстев.<br /> <br /> По-късно от НКЖИ отрекоха, че дежурният ръководител движение е виновен и заявиха, че се прави разследване. <br /> <br /> Според шефа на Националната компания &ldquo;Железопътна инфраструктура&rdquo; Милчо Ламбрев е допусната човешка грешка. Маневреният стрелочник пуснал от едната страна влака на 4-и коловоз. Стрелочничката обаче не е завъртяла стрелката и насрещният влак е влязъл пак по този коловоз.<br /> <br /> Стрелочничката била от 3 месеца на работа. Нямало е и втори човек, който да следи работата ѝ, тъй като имало недостиг на хора.<br /> А инструкции има и те трябва да се спазват. По принцип имало и нареждане да не влизат в такива &ldquo;развързани&rdquo; гари по два влака едновременно. <br /> <br /> &bdquo;Това е било спазено - едната композиция е била влязла в гарата и е спряла, а насрещният влак е пуснат по-късно&rdquo;, обяснява Ламбрев. Така се елиминира възможността два влака да се движат един срещу друг и се увеличава времето за реакция.<br /> <br /> Заради инцидентите в железницата служебният министър на транспорта Николина Ангелкова разпореди спешни мерки, създаден е и консултативен съвет, който да работи за безопасността в железницата. Една от тях е обучението на железничарите. Резултатите от тях обаче явно е рано да се появят./БЛИЦ<br /> <br />