Решението за катапултирането на пилотите от горящия изтребител Миг 29 е взето едновременно от екипажа на самолета и от кулата за ръководство на полетите. Летците са отклонили изтребителя почти на 90 градуса, за да се избегнат максимално населените места.
Задачата на екипажа на МиГ-29, който се разби вчера сутринта между пловдивските села Голям Чардак и Царимир, е била &ldquo;тактически прихват&rdquo;, съвместно с американски пилоти. Това заяви генерал-майор Константин Попов &ndash; командир на Военновъздушните сили, в интервю за предаването &quot;Денят започва&quot; на БНТ.<br /> <br /> Още при самото излитането на самолета, екипажът е установил огън в задната част на машината. Пламъците се виждали и от земята. Причините за инцидента се изясняват от специална, независима комисия, назначена от министъра на отбраната. Командирът на ВВС сили заяви, че едва след като комисията се произнесе, полетите ще бъдат подновени.<br /> <br /> &bdquo;Това е комплекс човек-машина. Винаги ги делим на две &ndash; или човешка грешка, или машината. Точно затова и работи тая комисия, която изследва абсолютно всички параметри, които се записват на борда на двигателите, а те са много. Вземат се обяснения от ръководител на полетите, от летците, от други хора. Проверява се цялата документация&rdquo;, обясни генерал-майор Попов.<br /> <br /> Самолетите МиГ-29 са произведени в периода 1988-1989 г., като летателният им живот е до 2029 г. По думите на генерал-майор Попов, изтребителите са сравнително сигурни, а инцидентите с тях са редки. Проверките по сигурността на самолетите преди излитането им са строги, а подготовката на пилотите е безспорна./БЛИЦ<br /> <br />