И главният ревизор по жп безопасността обясни защо е дерайлирал влака
Бисер Минчев имал отговори на всички въпроси, свързани с инцидента
Имам отговор на всички въпроси, свързани с дерайлирането на влака при гара „Калояновец“. Това каза главният ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бисер Минчев в предаването „Преди всички“ на БНР.
„Моето лично мнение е, че в отклонението се влиза с висока скорост, а не с регламентираната скорост от 40 км/ч. Няма колега машинист, който иска да рискува и да премине с висока скорост. Сигнализацията е ясна, регламентирана е точно, знае се винаги с каква скорост се влиза. Така че въобще няма човек, който би искал да рискува. Това не е лека кола да се движим по пътя и да рискуваме, и да изпреварваме неправилно“, допълни Бисер Минчев.<br /> <br /> На въпрос тогава каква би могла да бъде причината за високата скорост на движение на влака той заяви: „Това може би разследването ще каже, пък и самите колеги имат някакво обяснение за случая. Просто, когато има зелено и жълто на входния сигнал е ясно, че се влиза с 40 км/ч.“<br /> <br /> „Автоматичната локомотивна сигнализация представлява набор от оборудване. Тя е точков тип. Има жълти индуктори, те взимат показаният на съответния сигнал, преобразуват го в една телеграма, код. Този код се приема от оборудването и се подава информация на машиниста с каква скорост трябва да се движи. Това оборудване влияе и на спирачките. По нормативна база при локомотиви, които са вързани с такава база, тя трябва да бъде включена, да бъде проверена преди това. Не е възможно системата да е подала грешна информация. Отсечката, където стана катастрофата, е рехабилитирана, проверена е, беше проверено и оборудването“, поясни главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.<br /> <br /> Причината за дерайлирането на влака при гара „Калояновец“ е човешка грешка. Това каза от своя страна Християн Кръстев – изпълнителен директор на БДЖ пред bTV.<br /> <br /> „Единствено според мен има невъзприемане на сигнала, който са показвали двата светофара. Пред колегите това, което е споделил помощник-машинистът е казал, че е видял, че светофарът му е показал за отклонение. Там идва два вида сигнали – един воден и един предвходен сигнал, който дава показание какво ще бъде показанието на входния сигнал. Така е направена сигнализацията в цялата страна“, добави Християн Кръстев.<br /> <br /> „Помощник-машинистът има правото да кара влака. Той не е само с правоспособност „помощник-машинист“. На работа са били де факто двама машинисти. По между тях са се разбрали кой ще управлява влака до Варна, може би след това другият колега е щял да върне влака до София“, каза още Християн Кръстев.<br /> <br />