Най-опасната грешка, която пилотите могат да направят, е да загубят скорост. Това пише в."Телеграф", позовавайки се на експерти Асоциацията за свърхлека авиация в България за 2018 г.
Почти при 100% от случаите това се дължи на грешка. Дори двигателят да спре, самолетът продължава да лети, а чрез снишаването му не се губи от скоростта. Летенето при лоша метеорологична обстановка също е много опасно. Колкото самолетът е по-лек, толкова по-голямо влияние му оказват условията.

Така например турболенцията може да окаже много по-голямо влияние на малката машина. Тя може да се появи както на 30, 300, 3000, така и на 10-11 хиляди метра височина.

Има облаци, които задължително трябва да се избягват. Такива са градоносните, от които трябва да се бяга на 20 км. Над планините при вятър, ако си по-ниско, също може да попаднеш в турболентна зона. Завихрящите се потоци могат да свалят рязко самолета, затова е нужна по-голяма височина.

При разлики в температурите може да се получи т.нар. обледеняване, което да вдигне теглото на машината и да наруши аеродинамиката й.

Същевременно стана ясно, че тленните останки на българското семейство, което загина в самолетна катастрофа в Северна Македония, ще бъдат върнати в страната ни в петък.

В четвъртък близките им дадоха ДНК проби в македонската „Съдебна медицина”, които удостовериха самоличността им. Катастрофата стана на 2 април в планината Якубица. Като основна причина за разбиването на частния самолет с четирима българи на борда бяха посочени лошите метеорологични условия, но се преглежда цялата документация и се обследва изправността на летателната машина. В следващия месец 20 прокурори и спецкомисия ще проведат разпити и ще прегледат всички доказателства. Очаква се, когато времето се подобри, разбитият самолет да бъде преместен от планината в хангар в Скопие.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!