Малък проблем с компютрите може да е причина за инцидента с „Фалкон“-а
„В „Авиоотряд 28“ винаги е имало липса на средства“, каза бивш негов шеф
Когато един самолет каца, той има максимално тегло за кацане. Затова е съвсем нормално при пълен резервоар машината да кръжи известно време, за да изразходва гориво и да достигне нужното тегло. Това обясни в сутрешния блок на bTV Цвятко Луканов, бивш генерален директор на „Авиоотряд 28“, по повод снощния инцидент с правителствения самолет, на борда на който беше премиерът на България.
В този случай, когато проблемът е бил със затварянето на колесника, има възможност самолетът да излети и да кацне в Брюксел, според първоначалния план. За предпочитане, обаче, е да кацне в София, където са екипите, които го поддържат. Машината минава редовни прегледи в Базел, Швейцария, където се намира фирмата, която я обслужва. За последно самолетът е минал чек миналия месец. <br /> <br /> Луканов уточни още, че от излитането на самолета до кацането му пълната отговорност за пътуването носи командирът на самолета. Той решава дали да кацне аварийно или не, независимо дали на борда се намира президент или премиер. <br /> <br /> Луканов коментира и оставката на последния директор на „Авиоотряд 28“ Тодор Бояджиев, който напусна ден преди инцидента. Според него няма връзка между двете събития. По повод изказванията на Бояджиев, че напуснал заради липса на средства за поддръжка на отряда, Луканов каза: „В отряда винаги е имало липси“.<br /> <br /> „Случаят буди интерес поради факта, че на борда са едни от първите мъже. Но такива случаи има често. Един малък проблем с някои от компютрите може да доведе до такива случаи“, каза Луканов. <br /> <br /> „За мен е един рутинен случай, който буди любопитство само заради хората, които са на борда“, завърши той. <br /> <br />