Корабът в хода на спасителната операция се пречупи и вече не може да бъде възстановен. След като бъде извадено горивото, което се намира в горивния танк на кораба – около 20 хил. литра, ще се пристъпи към нарязването на кораба за скрап. Това обясни кап. Георги Иванов, директор на “Морска администрация”-Русе.
&ldquo;Администрацията направи предписание към собственика на пристанището за ограничаване възможността за разлив, като бъдат поставени заграждения, които вече са поставени около кораба. И в момоента бих казал, че възможността за разлив и изтичане на нефтопродукти в реката е сведено до минимум&rdquo;, заявява Иванов пред ТВ7.<br /> <br /> Въпреки тези уверения, по повърхността на реката се виждат мазни петна. От &ldquo;Морска администрация&rdquo; обясниха, че това не е разлив на гориво, а замърсяване от трюмните води и от монтажното помещение. <br /> <br /> Тъй като има сериозна опасност от изтичане на гориво, незабавно са взети всички възможни мерки първоначалният разлив от нефтопродукти да бъде спрян. От Екоинспекцията в Русе отказват да се ангажират с инциденти по реката, спасителната операция се следи директно от &ldquo;Морска администрация&rdquo;. От фирмата корабособственик &ldquo;Гораинвест&rdquo; засега отказват официален коментар.<br /> <br /> &ldquo;От институционална и от нормативна гледна точка той (пробелмът) е отработен абсолютно точно и правилно&rdquo;, коментира Стефко Бурджиев, областен управител на Русе. &ldquo;Непосредствено след инцидента е извършена оценка на риска и са взети абсолютно всички мерки за ограничаване на евентуалния разлив. Разполагаме с достатъчно възможности да го ограничим, ако все пак се случи подобен разлив&rdquo;, добави той. Корабособственикът работи за източване на горивото от танковете. В близките няколко дни се очаква то да бъде отстранено. <br /> <br /> &ldquo;Отговорността за този случай е изцяло на капитана на кораба. След като корабът е акостирал в пристанището, отговорността е изцяло на екипажа и на капитана. След като комисията завърши разследването на аварията, и, ако установи причините за потъването на съда, ако действително капитанът е допуснал неточности и грешки при управлението на кораба, вследствие на което е настъпила тази авария и пълната загуба на съда, на него ще му бъдат наложени санкции съгласно Кодекса на търговско корабоплаване&rdquo;, обясни кап. Георги Иванов.<br /> <br /> &ldquo;Санкциите са различни. Санкциите са в 10 члена, така че зависи от степента на вината, която ще бъде дадена от комисията и как тя ще бъде класифицирана. Тогава ще му бъде съставен акт, след което аз трябва да издам наказателно постановление за наказанието&rdquo;, добави той. <br /> <br /> Корабът на практика е тотално неизползваем. Областният управител на Русе прогнозира, че до няколко дни горивото ще бъде извадено. <br /> &nbsp;