Едва на две седмици служба в "Пътнически превози" е бил помощник-машинистът Христо Тeляшев, който най-вероятно е управлявал разбилия се влак край жп гара Калояновец. 38-годишният асеновградчанин е назначен на 1 юли. В БДЖ не им достигали машинисти, а Теляшев имал опит на мотрисите преди 2011 г. В последните три години той е бил товарен машинист.
Колегите му обаче са категорични, че не се съмняват в качествата му, защото Христо има втори клас майстор в професията. Освен това се смята, че на товарните влакове е много по-тежко, отколкото при управлението на пътнически композиции. За избора на втори машинист на Венко Тодоров шефовете се спрели именно на Христо, защото двамата преди години са работили в екип и се познавали добре, пише &quot;Стандарт&quot;.<br /> <br /> В момента колегите им обаче са на мнение, че е по-добре Христо да не е оцелявал, защото сега ще хвърлят цялата вина върху него.<br /> <br /> Версията, че именно Теляшев е карал локомотива бе огласена от шефа на НКЖИ Милчо Ламбрев в неделя. Прокурор Тенева допълни, че все още продължавали да се събират доказателства на мястото на катастрофата. Първият оглед на експертите е бил веднага след инцидента, а днес се предвиждаше повторен щателен оглед на един от вагоните.<br /> <br /> Прокуратурата е изискала справки от БДЖ за стопанството в участъка, където дерайлираха локомотивът и 4 от вагоните на влака. Разследващите щели до изземат и всички евентуални записи от камери на предишни жп гари, както и от тази на поделението в близост до катастрофата. Според очевидци точно от този запис се виждало как помощник-машинистът слизал от вратата на машиниста. &quot;Смяната на местата не е нарушение, машинистите затова са двама, за да се сменят&quot;, казаха жепейци от бранша. Според тях главният въпрос е дали високата скорост, която очевидно е причината за дерайлирането на влак, е плод на човешка или техническа грешка. Точно тази дилема трябвало да разрешат назначените техническа и автотехническа експертиза.<br /> <br /> Назначени са били и съдебномедицински експертизи, както за причините за смъртта на машиниста, така и на пострадалите лица. Както беше обявено, машинистът Венко Тодоров е издъхнал от травмата в гърдите, а не от някакви съпътстващи заболявания като инсулт или инфаркт. В многопрофилната болница &quot;Проф. д-р Стоян Киркович&quot; на лечение остават вече само четирима от пострадалите. Една от ранените жени - Николина Ангелова /76 г./ от София, която е със счупен крак, е предпочела наложителната операция заради травмата да и бъде направена в столицата и е била преместена.<br /> <br /> &quot;Съмненията, че помощник-машинистът има спукан далак отпаднаха, неговото състояние като на всички останали е добро&quot;, каза шефката на старозагорската болница &quot;Киркович&quot; проф. Петрана Чакърова. Той беше изписан днес. /БЛИЦ<br />