В 22.46 снощи всичко по релсите беше „качамак“. Така описаха ситуацията работниците, дошли първи на гара „Яна“, където снощи товарен влак дерайлира, а двамата машинисти по чудо се спасиха. „Машинистите им разказали как за секунди видели релсите да се превиват на осморка и да потъват под вагона. След това всичко утихнало. Само клоните от храстите наоколо се превивали под силата на вятъра“, разказа един от мъжете, които се грижат за авариите в БДЖ. Ако релсите бяха отскочили и затиснали мотрисата на влака, машинистите едва ли щяха да оцелеят. Стълб на метри от инцидента също за малко не станал гроб за машинистите, съобщава „Стандарт“.
Самите машинисти усетили как релсите под тежката машина се разхлабват. Заради тоновете желязо обаче влакът не могъл да спре по-бързо. От релсите са излезли локомотивът и седем вагона. <br /> <br /> Както БЛИЦ вече съобщи, когато композицията се е връщала обратно, се оказало, че масово около мястото на инцидента липсва скреплението, което държи релсите към дървените траверси. Откраднати са скрепителните елементи на около 170 метра от двете страни на този участък, обясни Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на Национална компания &bdquo;Железопътна инфраструктура&ldquo; (НКЖИ).<br /> <br /> По думите му хората са усетили какво се случва, но не са могли да реагират по най-бързия начин. &bdquo;Задържали са влака, но той въпреки всичко е излязъл от релсите&ldquo;, допълни Ламбрев. Ако цистерните са били пълни, то не се знаело какво е щяло да се случи.<br /> <br /> Според експерти няма как в кражбата да не е имало замесен вътрешен човек, който да е казал разписанието на влаковете, както и това, че вагоните ще са празни. <br /> <br /> Вчера цял ден екипи на &bdquo;Гражданска защита&ldquo;, пожарната и хора от БДЖ изравняваха пространството около инцидента, за да могат днес кранове да вдигнат мотрисите и да ги сложат отново на релсите. Според експерти, преместването на цялата композиция ще отнеме седмица. &nbsp;