Изпълнителният директор на БДЖ Христо Монов заяви, че служителите от горящия снощи влак София-Пловдив са реагирали абсолютно адекватно, което е една от основните причини за липса на жертви при инцидента.
Късо съединение е най-вероятната причина за пожара във влака. Огънят е тръгнал от шкаф с електрическо оборудване. Върху изясняване на причините работи комисия, назначена от Националната компания "Железопътна инфраструктура" и държавните железници. Композицията, която горя, е все още на железопътната линия на пловдивския квартал Прослав, тъй като се водят следствени действия. Огънят е лумнал десет минути след потегляне на влака от гара Пловдив. Машинистът спрял влака и заедно с екипа е започнал да гаси пожара. Движението в участъка е възстановено в едната линия и влаковете се движат с дизелови локомотиви. Монов е издал заповед за извънреден технически преглед на 30 електромотриси. Той трябва да бъде направен за 10 дни. Тези, които не отговарят на определени изисквания, ще бъдат спрени от движение, каза Монов. Освен това ще бъде засилен и контрола на ремонтните дейности на влаковете.  От тази година приключва договора на БДЖ с държавата за предоставяне на железопътна обществена услуга, за модернизацията на железниците е необходима инвестиция от 1 500 000 лева, която БДЖ не е в състояние да осигури. /БЛИЦ