Спасителни екипи водят жестока надпревара с времето в опит да спасят членовете на експедицията OceanGate Expeditions, изчезнала при обиколка на останките на „Титаник. Предполага се, че в подводницата, където се намират петима души, има кислород за около 50 часа.

Притесненията са, че подводницата може да се е заклещила в отломките на легендарния лайнер, съобщава „Дейли Стар“.

Междувременно хора, участвали в предишни експедиции с подводницата, разказват как е изглеждала тя отвътре. Водещият на Си Би Ес Дейвид Пог бил част от пътувалите с OceanGate Expeditions миналото лято.

Тогава подводницата изгубила връзка с кораба майка за около два часа и половината. Припомняме, че издирваната сега подводница също изгуби връзка с кораба малко след потапянето си.

По думите на Пог, подводницата била построена със съвсем обикновени материали, които всеки може да си купи от железария и магазини за къмпинг принадлежности.

Той описва подводницата като „не по-голяма от ван“, а пултът за управление приличал на джойстик от видеоигра. Осветлението били закупено от къмпинг магазин, а за баласт са използвани тръби от строително скеле.

„Не можех да не забележа колко части от тази подводница изглеждаха импровизирани, с компоненти от масовата продажба“, каза той.

Той заявил на изпълнителния директор на OceanGate Стоктън Ръш: „Изглежда тази подводница има някои елементи, все едно е импровизирана от МакГайвър. В смисъл, сложили сте тръби от скеле за баласт“.

Ръш, който е един от петимата изчезнали на борда на подводницата, отговорил: „Не знам дали бих я описал така. Но има някои неща, за които трябва да си стриктен. Съдът под налягане изобщо не е като от МакГайвър, защото точно там работихме с „Боинг“ и НАСА и Университета във Вашингтон. Всичко друго може да се развали, тръстърите могат да заминат, светлината може да угасне. И пак ще сте в безопасност“.

В свое изявление той уверил, че съдът може да издържи на огромното налягане на океанското дъно.

Сценаристът Майк Рейс пък разказа пред Би Би Си Радио 4, че преди да поемат на експедицията, пътниците се подписват под декларация за отказ от търсене на отговорност. Още на първа страница е посочено, че има три начина пътникът да умре.

Когато той пътувал, експедицията преминала без инциденти, с изключение на „последните 10 секунди“: „Когато кран ни вдигаше върху палубата на кораба, подводницата застана във вертикално положение и всички полетяхме към задната част. Всичко падаше върху нас – нашият обяд, компютрите, всички. Това беше единствената опасност за цялото 8-часово пътуване“.

Превод и редакция: БЛИЦ

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук