Рано тази сутрин бързият влак № 4647 от Русе за Димитровград престоя от 00:35 ч. до 03:01 ч. в участъка между гарите Соколово и Дряново поради скъсване на оста, която свързва челната двойка колела на локомотива, съобщиха от БДЖ. При произшествието няма пострадали пътници или железопътен персонал.
В петте вагона на композицията са пътували общо 28 пътника. Влакът се е движил със скорост 62 км/ч при допустима скорост в този участък 65 км/ч. Благодарение на бързите реакции на локомотивната бригада, която незабавно е задействала внезапната спирачка, композицията е спряла движението си без да има риск от инцидент .
„Български държавни железници” ЕАД осигуриха друг локомотив, който да изтегли вагоните от композицията на бързия влак № 4647 в гара Соколово, съобщават от там. Железопътният превозвач е организирал и автобуси, с които транспортира своите клиенти между Соколово и Дряново. В този участък с автобуси бяха превозени както пътниците от бързия влак № 4647, така и четиридесет и двамата пътници от бързия влак № 4646, движещ се в обратната посока (от Димитровград за Русе).
След изтеглянето на авариралия локомотив, движението на влакове в участъка между Соколово и Дряново е възстановено в 05:00 ч. Временното прекъсване на влаковия трафик не се е отразило върху разписанията на други влакове в участъка.
Назначена е комисия, която да анализира причините за скъсването на челната колоос на локомотива, обслужвал бързия влак № 4647. Този локомотив е преминал през ремонт по график в края на м. септември 2008 г. В рамките на ремонта е направена и задължителната дефектоскопия с ултразвук на четирите колооси на локомотива. При дефектоскопския преглед не са констатирани отклонения от параметрите за якост и цялост на колоосите. Съгласно техническите изисквания, дефектоскопия с ултразвук на колоосите на всеки локомотив се прави след пробег от 75 000 километра. От края на м. септември 2008 г. до настоящия момент пробегът на авариралия локомотив, обслужвал бързия влак № 4647, е 64 648 километра. /БЛИЦ