Ясна е причината за ужаса с Боинг 737 на Turkish Airlines над София, изгоряло е...
Въпреки рисковата ситуация, при кацането си е прелетял над няколко столични квартала - с други думи над гъстонаселени зони
Самолетът на Turkish Airlines, който аварира над столицата, е произведен преди 9 години. Боинг 737 е най-масовият самолет, който авиокомпаниите използват за къси и средно дълги полети. Може да превозва до 148 души.
Дължината на този самолет е почти 32 метра, а размахът на крилата почти 35. По протокол, при принудително кацане самолетът е длъжен да изхвърли тоновете керосин – горивото, което се съдържа в крилата на машината.
Най-новите модели на Боинг 737 са с много повече системи за сигурност, спрямо първообраза на самолета от 1968 г.
Откакто има гражданска авиация, над столицата непрекъснато излитат или захождат за кацане различни самолети. Дори и в този случай самолетът, въпреки рисковата ситуация, при кацането си е прелетял над няколко столични квартала - с други думи над гъстонаселени зони.
Междувременно бе съобщено, че заради изгоряло реле е спрял да действа автопилотът на извършвалия полет ТК1030 от София. Това е причината да се стигне до аварийно кацане в нощта на 06.02 - 07.02.22 на Летище София, твърди Христо Христов, председател на Управителния съвет на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния воден и железопътен транспорт.
Пасажер на Turkish Airlines разказа за ужаса над София: Стюардите започнаха да се молят на Аллах, а едно момиче...
"Връща се, каца нормално, защото това се управлява на ръка. При излитане и кацане самолетът се управлява не на компютър и каца нормално", обяснява Христов пред БНР.
Обяснението на Христов обаче не съвпада с общоизвестни данни, проверими в сайтове като Flight Radar, а именно - че самолетът не успял да набере достатъчно височина. За това свидетелстват и пасажери на борда на машината.
Дали изгубването на автопилота може да е причина за това, е технически въпрос. Отделен въпрос е и какъв е бил техническият проблем, заради който самолетът първоначално почти е стигнал до пистата и е бил върнат обратно, като е престоял над час и половина за отстраняването му и след това е излетял, за да се стигне до аварийното кацане.
Пред Actualno.com действащ пилот на граждански самолет сподели, че аварийното кацане е много сериозна ситуация. И коментира, че най-често срещаните причини са загуба на гориво, пожар на борда на самолета или загуба на стабилно управление.
По думите му, най-големият минус от липса на автопилот е възможността да летиш безопасно на определена височина заради невъзможност да избегнеш евентуален сблъсък с друг самолет, летящ по маршрут, който може да се пресече с твоя. Съответно, при загуба на автопилот можеш да летиш стабилно, но на различна височина от обичайната, а това означава и да имаш достатъчно гориво, защото то е пресметнато според височината, на която трябва да летиш по плана за съответния полет.
По-рано от РВД коментираха, че "пилотът е декларирал готовност да излети, но след това е докладвал "затруднен контрол за управление на самолета".
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ