Заради 2 болта ли е станала касапницата с 45 трупа АМ „Струма“
Проверка преди трагедията на магистралата констатира липса на знаци и лоша маркировка
В отворено писмо до министъра на регионалното развитие Виолета Комитова и директора на Националната следствена служба Борислав Сарафов от Института за пътна безопасност уведомяват, че два месеца преди трагичния инцидент на магистрала „Струма“, е извършена проверка на мястото, която констатира липсата на знак и лоша маркировка.
Изводите са на областното пътно управление, което изпраща доклада си в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Международен одитор е направил проверка на пътните условия преди катастрофата на магистрала „Струма“, възложена от Института за пътна безопасност.
Установено е, че обезопасителните мантинели не са монтирани съгласно изискванията. В района не са настъпвали множество произшествия, които са увреждали мантинелите.
В конкретния случай в средната разделителна ивица се вижда, че е имало преинсталация на съоръжението. Предполага се, че е имало предишна катастрофа в същия участък.
Съединението на мантинелата е монтирано неправилно с два болта вместо с четири, каквото е изискването.
Това е и причината мантинелата да се разкъса въпреки ниската скорост, с която се е ударил автобусът.
Също така е констатирано, че има липсващи знаци и повредена маркировка.
Съгласно Закона за пътищата АПИ извършва периодична инспекция на републиканските пътища в експлоатация, най-малко два пъти годишно, за да се гарантират достатъчни равнища на безопасност на конкретната пътна отсечка.
От Института за пътна безопасност настояват тази информация да бъде проверена от разследващите органи.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!