Адвокат с интригуваща прогноза за изхода на делото за катастрофата с Местан и загиналото бебе
Независимо съпричиняване (извършителство) - всеки един от двамата е допринесъл за настъпване на резултата, коментира експертът
Съдебната практика натежава в полза на осъдителни присъди и за двамата водачи. Това прогнозира пред 24rodopi.com юрист, запознат с изхода на почти всички тежки катастрофи в Родопите. Той коментира насроченото за 15 септември дело за смъртта на бебето Еджрин.
Припомняме, че на 15 септември Лютви Местан и Юсеин Ахмед влизат в съда. За тази дата от 10 часа е насрочено за разглеждане разпоредителното заседание за катастрофата, при която живота си изгуби 6-месечното бебе.
Тежкият пътен инцидент стана на 14 април м.г. Произшествието възникна на разклона край село Загорско при опит на Лютви Местан да се включи с автомобила си в движението по главния международен път Кърджали-Маказа-Комотини.
Последвал сблъсък с „БМВ“, движещ се от Кърджали по посока ГКПП „Маказа“. При жестокото автомеле „БВМ“-то излетя от главния път и падна на над 100 метра в близкото дере. При инцидента загина 6-месечната Еджрин, която пътувала със семейството си за кирковско село. Пострадаха 9-годишното братче на бебето и родителите му. Зад волана е бил бащата Юсеин Ахмед.
В продължение на месеци Местан бе единствен обвинен за инцидента. От прокуратурата обаче изправят пред съда и бащата на загиналото дете, който е бил зад волана на другия автомобил. Обвинението срещу Юсеин Ахмед е за съпричиняване на смъртта на детето.
Обвинението е по чл. 343, ал. 1, б. „в“ във връзка с чл. 342, ал. 1 от Наказателния кодекс за причиняване на смърт по непредпазливост.
„Катастрофата край Загорско е идентична с ПТП-то край Седловина - и като ситуация, и като поведение на двама водачи на МПС.
Разликата е, че на пътя за Маказа на 14 април загина 6 месечно бебе, а край Седловина преди две години имаше 4-ма ранени, но всички оцеляха, едно 10-годишно дете бе със счупен таз“, коментира експертът, който се явявал в съдебна зала по много дела за тежки пътни инциденти.
Според него и Лютви Местан, който е шофирал „Фолскваген“-а, излизащ на път с предимство, и водачът на „БМВ“-то, който автомобил се движел с превишена скорост по главния път Кърджали - Маказа, ще бъдат посочени за виновни.
„Автотехническа експертиза определя механизма на настъпване на пътно-транспортното произшествие, а вече кой какви нарушения е извършил е по преценка на съда. В случая - от Загорско Лютви Местан навлиза на път с предимство.
От фактологията става ясно, че с тази маневра той отнема предимството на правилно движещ се по скоростен път лек автомобил „БМВ“. Но също така трябва да се отбележи рисковата маневра на водача на БМВ-то.
При възникване на опасност, водачът следва да намали скоростта и да спре, но той прави друго - излиза от своята лента и навлиза в насрещната. И двамата в онзи момент са с неправилни преценки. Реакциите им са ненавременни“, твърди експертът.
Неговото прогноза гласи: „Независимо съпричиняване (извършителство) - всеки един от двамата е допринесъл за настъпване на резултата.
Нещата, които знаем до този момент позволяват прогноза за повдигане на обвинения и на двамата водачи, които са допуснали пътно-транспортно произшествие, с причинена смърт, по непредпазливост при условията на независимо съпричинителство“.
Две са идентичните катастрофи в Кърджалийско в последните години с тази край Загорско – в района на Седловина и Габрово.
Експертът ни дава за пример инцидента край Седловина – класически случай на отнемане на предимство на движещ се по скоростен път с предимство.
Движещият се със 126 км/час по пътя Хасково-Мост-Кърджали се ударил с излизащ от село Седловина автомобил. И двамата водачи на МПС-тата, сблъскали се край село Седловина, са виновни, гласи решението на съда.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ