Автобусът ковчег се хвърлил от път II-16, който е в окаяно състояние само две години след основен ремонт
Ден преди фаталната катастрофа на пътя край Своге от Института за пътна безопасност (ИПБ) са представили становище за състоянието на път II-16 София-Своге-Мездра, става видно от сайта на ИПБ. Припомняме, при тежката катастрофа край Своге на 25 август починаха 16 души. Сред загиналите е и 13-годишно дете.
Продължава разследването на катастрофата. Според данните от тахографа шофьорът се е движил с умерена скорост - 40-50 км в час. Пробата за алкохол на водача също е отрицателна. Местни жители твърдят, че въпросният участък от пътя е рисков. В понеделник в манастира "Рождество Богородично", известен и като "Седемте престола" ще бъде отслужена панихида в памет на починалите.
Шок! Оглед показа фрапиращи неща в района на катастрофата, мантинелата е като вафлена коричка
Път II-16 с обща дължина от 81,779 км. е пътят през Искърското дефиле. Той е важна артерия по пътя Видин-София, особено когато европейският път Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца). В тези не редки случаи се използва Искърското дефиле като алтернатива, пишат от Института.
Те цитират договор за строителство от 03 март 2011 г. на стойност 22 957 298,00 евро без ДДС /СМР + аванс/ за "Рехабилитация и реконструкция на път II-16 от републиканската пътна мрежа".
Ремонтът е по проект Транзитни пътища V, Лот 17 за срок от 24 месеца. Срокът, в който могат да се съобщят дефекти, е 365 дни. Официално ремонтът на този път е завършен на 27 декември 2016 г.
От агенция "Пътна инфраструктура" са огледали състоянието на пътя и са описали гаранционните дефекти. Планирано е отстраняването на дефектите да стане от фирмата изпълнител на обекта - ДЗЗД "Трейс Своге" преди началото на зимния сезон.
Изпратено е запитване и относно това дали и колко пари общо са похарчени за поддръжка на пътя по отношение на почистването на крайпътните канавки от паднали камъни, подмяна на пътни знаци, които са били счупени и подрязването на храсти от началото на тази година.
От АПИ са информирали института, че поддръжката прави фирмата, поддържаща републиканските пътища в област София, до момента конкретно за този пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС.
Междувременно пред БНР Диана Русинова от Института заяви, че с външен консултант, който с видеозаснемане от дронове, ще търсят причините за катастрофата. "Ще имаме в нашия екип човек, който от дълги години работи в сферата на пътната безопасност в Австралия", заяви тя.
В екипа ще бъде и Богдан Мирчев - бивш шеф на КАТ, разследвал и тежки пътно-транспортни произшествия.
От института заявиха, че ще заснемат не само този участък с дрон, както и други пътища, които потенциално представляват риск.
Този пътен участък е в лошо състояние, категорична е Русинова. Тя обясни, че липсват знаци, на много места канавките са пълни с паднали камъни и не са почиствани от години.
"Има много храсти по пътя, които доста скриват видимостта и водата няма къде да се оттича и отива на платното. Едната от причините за този инцидент категорично е състоянието на пътя", заяви Диана Русинова от Института за пътна безопасност.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!