Над 22 500 души са загинали при пътни инциденти на магистрали в страните от Европейския съюз между 2007 и 2016 г., сочат данните, публикувани от Европейската комисия, предаде statista.com.

България оглавява списъка с около 83 смъртни случая на 1000 км през 2016 г., докато Ирландия е на последно място с шест смъртни случая. Както показва тази инфографика, разликата в смъртните случаи между страните не може да се обясни единствено с разлики в ограниченията на скоростта на магистралата.

Германия, например, няма ограничение на скоростта на значителни участъци от своя автобан и е в средата на класацията, когато става въпрос за смъртни случаи при произшествия.

Други фактори са склонни да играят по-голяма роля като състоянието на пътищата, плътността на движението, консумацията на алкохол и географските характеристики на отделните държави.

Интересното е, че всъщност не може да се каже, че скоростта не играе роля при фатални инциденти. Ако разгледаме по-отблизо Германия, става ясно, че участъците с ограничения на скоростта са по-безопасни. Що се отнася до частите без ограничение на скоростта там катастрофите със смъртни случаи са със 75 процента повече, отколкото на участъци с ограничение на скоростта.