Експерт каза какво трябва да се случи с магистралите след кървавото меле на "Тракия"

Платната на аутобаните трябва се разделят с бетонни блокове, срокът им на експлоатация е почти двойно по голям от този на мантинелите

Разделителната ивица между платната на магистралите не бива да бъде с мантинела. Това е един съществен проблем, заради който продължават да стават катастрофи като тази на автомагистрала „Тракия“, при която загинаха 5-има души от навлизане на ТИР в насрещното движение.

Това коментира пред Радио София председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

Тежкият 30 тона ТИР-убиец на АМ "Тракия" връхлетял като цунами колите и...

В Гърция и на повечето магистрали в Европа се използват бетонни съоръжения, тип. „Джърси“, измислени през 1955 г. в САЩ.

Бетонните съоръжения на магистрала в САЩ

Те са спасили милиони животи и можеха в този случай да предпазят лентата водеща към София, обясни експертът.

Трагедията е огромна: Установиха кои са загинали и ранени в ада на АМ "Тракия"

Още повече, че експлоатационният им период е между 30 и 50 години, докато на металните мантинели след десетилетие стават негодни.

„За мен е необяснимо защо тези нови методи за защита не се използват и при новите магистрални участъци.“

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ