Експерт с нова версия за катастрофата край Своге
„Проблемът с отводняването не е само на този участък, то е по всички пътища, коментира пред екип на Нова инж. Михаил Рашков, директор дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и продължи: решаването му е наша основна задача и е част от безопасността на пътя.“
Отводняването в пътния участък на гр. Своге ,по проект на пътя е такова, че има само два броя съществуващи водостока. Първият отвежда водата вдясно от пътното платно. След него, трасето криволичейки стига до втория водосток, където освен него, от ляво на пътя надлежно има укрепителна стена, а отдясно-бордюр и тротоар. Водата се стича по плътното платно без да има къде да се отведе. Единият водосток отводнява околния терен, а не пътната настилка.
Екип е направил изчисления относно отичането на водата. Оказва се, че при интензивен валеж, събралата се вода е в такова количество, което изисква на база на проведените изчисления- поне 19 бр. дъждоприемни шахти, разположени на равни разстояния, по дължината на пътното трасе. В случая по проект са само два.
Председателят на Съюза на автоинструктурите г-н Иванов, коментира че при проектирането е допусната грешка и при кривата на самия завой, според него това може да се промени. Оказва се, че проектантът изяло повтаря трасето на стария път, това и е причината тротоарът да свършва в нищото.
инж. Михаил Рашков коментира, че положения асфалт в 370 метровия участък е по различна рецепта, взето е решение да се постави шумяща хоризонтална маркировка. Относно сцеплението, той уточни:“ Когато приемаме пътищата се занимаваме с равност, хлъзгавост и полеруемост не се измерва.“ Относно растителността, която пречи на водачите и намалява видимостта , инж. Рашков бе категоричен, че премахването й е ангажимент на община Своге. Намираме се в града, Агенцията е от бордюр до бордюр. Проектът е изпълнен“, завърши инж. Рашков.