Нова версия за трагедията с Ан-148: Пилотът се е отказал от важна процедура на летището, а преди година...
Разбилият се в Подмосковието самолет Ан-148 на авиакомпанията "Саратовски авиолинии" не е бил обработен с противообледеняваща течност. Това предаде РЕН ТВ като допълни, че капитанът на самолета сам е отказал тази важна процедура в зимни условия.
Обикновено техническите служби на летището провеждат профилактични дейности, за да предотвратят появата на замръзнали участъци по корпуса на самолета, които могат да влошат неговите аеродинамични свойства. За тази цел се използва противообледеняваща течност, която разтопява заледени участъци по корпуса на самолета и възпрепятства появата на нови по време на полета.
За Ан-148, който се разби днес и причини смъртта на 65 пасажера и 6-членен екипаж, сега става ясно, че при проверка на самолета през 2017 г. са открити нарушения при експлоатацията на въздушния съд. Конкретно били са установени нарушения в периодичността на смяната на маслото в редукторите и промивките на филтъра на въздушния стартер.
Освен това, съгласно програмата за техническо обслужване, периодичността му трябва да бъде през 375 полетни часа, но на самолета Ан-148-100В (бордови номер RA-61704) тези работи са се провеждали с периодичност 750 часа, или двойно по-рядко.
Превод: БЛИЦ
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ