Предишна фатална катастрофа с Ан-148 през 2011 г. подсказва какво може да е причинило трагедията в Подмосковието
Катастрофата на Ан-148 в Московска област е втората с този тип самолети завършила фатално. Първата аналогична трагедия, но с по-малко жертви станала на 5 март 2011 г. в Белгородска област, припомня мк.ру.
Тогава Ан-148 пада в градински участък в село Габрбузово. На борда му е имало шестима души екипаж, включително двама летци от Мианмар. Присъствието на чуждестранни експерти е станало, според заключенията на експертите, пречка за нормалното управление на самолета. Един от тях се разсеял заради разговор с колегата си и не успял да изведе самолета, когато той пропаднал и започнал да пикира.
Впечатляващо е, че и тази катастрофа се случила по същия сценарий както и сегашната в Подмосковието. Самолетът се разбил на 140 км от Воронеж скоро след излитането. Пилотът рязко увеличил скоростта (превишение било 110 километра в час). След това и двата двигателя на самолета се запалили. Предполага се, че скоростта е била превишена заради неточни показания на приборите.
Според авиационни специалист и при двете катастрофи най-вероятно се е случил т.нар. подхват. Т.е. поради някаква причина или при набирането на височина, или при загуба на скорост самолетът излиза на големи ъгли - крен, занасяне и тангаж.
В този случай може да се получи завъртане на самолета покрай напречната му ос, в резултат на което носът му клюмва и той влиза в рязко пикиране с бързо увеличаване на скоростта.
"Т"-образното оперение на самолета не му позволява да излезе от такова пикиране и той рухва на земята. В някои случаи самолетът започва да се разрушава още във въздуха, тъй като се превишава допустимата скорост, гарантираща безопасността на конструкцията. Такава бе катастрофата с лайнера на "Флай Дубай", който се разби с 62 души на борда край Ростов на Дон през март 2016 г.
В оперативния щаб по извънредните ситуации смятат, че Ан-148 не се е разрушавал във въздуха. Заради голямата дупка, останала след падането, се предполага, че той се е ударил в земята с пълни резервояри и се е взривил. На мястото на инцидента все още се усеща силна миризма на керосин. От Следственият комитет на Русия също отхвърлиха версията самолетът да се е разрушил във въздуха. Сега върви разчитането на самописците и може би точно записите ще дадат окончателния отговор за причините за трагедията.
Превод: БЛИЦ
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ