Проф. Карапетков с неизвестни детайли за убийството на двете момичета и Семерджиев, очаква се да...

Това е тежко и знаково дело и ще продължи поне още година, категоричен е зам.-ректорът на Техническия университет проф. Станимир Карапетков

Делото срещу Георги Семерджиев е на финалната си права, но анализите по него продължават да ескалират с пълна сила. Девет месеца след катастрофата в София, при която загинаха две млади жени, прокуратура и защита са готови да пледират "за" и "против" вината на 36-годишния мъж. При обясненията си пред съда Семерджиев за пореден път хвърли в смут магистратите с нова версия за причините за катастрофата.

"По това дело бяха включени огромни ресурси. Това беше знаково дело", така започна своя коментар в ефира на БНТ проф. Станимир Карапетков, зам.-ректор на Техническия университет в София и вещо лице по делото.

"Трудно ми е да коментирам къде точно е стоял Семерджиев по време на катастрофата. Първоначалната версия, по която работихме, беше, че той не е бил в автомобила. Нашата работа бе да установим механизма на самото ПТП, мястото на удара, скоростите, цялостната фактическа обстановка. И изводите са категорични.

След като напуснахме съдебното заседание, след като бяхме докладвали вижданията си, подсъдимият е изказал новата версия, че в автомобила е имало две жени и той е седял на предната дясна седалка", заяви проф. Карапетков.

Не бих искал да коментирам това. Ще се случи може би в последващо заседание.

Данните по делото и всички свидетелски показания не противоречат на факта, че той е бил водач. А дали е имало други пътници, ако те са били на задната седалка, то биха били с фатален изход. Трудно ми е да разсъждавам по другите версии", категоричен бе Карапетков. И добави още:

"Когато има ДНК и кръв по вътрешните повърхнини, се задава задача от кого биха могли да бъдат те. Физиката на процеса е доста сложна. Но тук ние изобщо нямахме такава задача. Това може би предстои. Според мен съдът дотук е имал достатъчно доказателства да вземе това решение и го е взел".

На въпрос дали двете момичета са имали дори и минимален шанс да се спасят от този фатален изход и доколко са осъзнали самия удар, проф. Карапетков отговори така:

"Хариет, която е била по-близко до мястото на удара, е била на около 20 метра от първия удар. Тя е била на платното за движение, до самия бордюр. Категорично не е имала никакъв шанс да се спаси, а ударът се случва за секунда. Другата пострадала - Христина, по същия начин. Тя е възприела малко по-дълго удара.

Първият удар, на Хариет, е бил със скорост от 158 км./ч. И двата удара са фатални, момичетата не са имали никакъв шанс да се спасят. Категорично!

Относно делото на Милен Цветков, което продължава вече трета година, проф. Карапетков заяви:

При това дело, което също е от много тежък характер, имаме един удар. Докато при Семерджиев е много сложна палитра от удари.

При Милен Цветков обвинението е за умишлено престъпление, което на първа инстанция не издържа, затова сега се случват и следващи инстанции. При Семерджиев също не е завършило, според мен ще продължи още повече от година.

За финал проф. Карапетков коментира и жестоката катастрофа на автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма":

"Правих оглед. Там ми беше ясно всичко, но по това дело имаше толкова спекулации, че понякога ми идваше да счупя телевизора, толкова се изнервях като слушах какво се говори от малкия екран. За мен това дойде от незнанието какво точно става. Даже имаше известен магистрат от Северна Македония, който заяви, че е видял всичко, как резервоарът се е запалил. Това не е така.

Това беше изключително тежко произшествие в Европа за последните години. Истината е ясна. Имаше спирачни следи, видях ги лично, въпреки че в началото всички казаха, че такива няма. Някой, като че ли е наблюдавал и е направил съчетание от обстоятелства, довели до тази последица.

Скоростта също е била висока - шофьорът е карал с над 105 км/ч, но това не е причинно-следствена връзка за възникването на инцидента, защото пътя там и мястото позволяват по-висока скорост.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук