Пътен експерт посочи 2 причини за трагедията с Кирил Петков край Аксаково

След инцидента разследването по случая продължава, има няколко предпоставки за катастрофата, уточнява Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики

След инцидента край Аксаково разследването по случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района, където преди дни стана тежката катастрофа с автомобил на НСО. 

Ново 20 за преасфалтирането на участъка, където стана катастрофата с джип на НСО и Кирил Петков

Във вторник беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много други участъци от пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.

Има няколко предпоставки за катастрофата. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, а другата кола тежи 1400 кг. Изчислихме, че ударът е бил с не по-малко от 130 км/ч”, коментира Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики, цитиран от Нова телевизия.

Прикриват ли се следи: Ето какво изникна на мястото на катастрофата с джипа на Кирил Петков

Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знака.

„Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Ударът, който се е случил, показва, че автомобилът се е движел със скорост над позволената”, добави Желязков.

По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км/ч. „Ако колата на НСО се е движела с 90 км/ч, сблъсъкът нямаше да е толкова жесток. Автомобилът на загиналия е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка”, заяви пътният експерт.