Строител на "Струма": 15 години никой не се e удрял в тази мантинела, друга е причината за катастрофата!
За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп от нормалното. Само с една цел, да покажем, че магистралата ще бъде с много добро качество, разкри още той
Имам косвено участие. Бях технически директор на група фирми, една от която изпълняваше този обект. Пътят е проектиран по правилник от 2000 година. В момента той отговаря на тези изисквания. В него се включват две активни ленти и една аварийна. Не мога да кажа, дали това точно е магистрала. При него съществуват различни проблеми, които говорят за неговото узаконяване и въвеждане в експлоатация.
Това каза инж. Мирослав Мазнев, бивш изпълнителен директор на Камарата на строителите в България, в ефира на bTV, коментирайки трагедията със северномакедонския автобус на АМ "Струма".
Мазнев разкри, че строителството на магистралата е започнало, когато процедурите по отчуждаване не са изцяло приключили. Получава се колизия, като много имоти в кадастралната карта не отговарят на действителността. Така не са отчетени интересите на всичките собственици.
Това е един обект, завършен през 2007 с акт 15, а през 2007 е пусната ѝ пътя Чирпан - Стара Загора. Пътят продължава да работи много добре за разлика от втория, обясни още той.
По думите му, има два проблема, които спомагат за това добро решение, отбеляза той.
"Единия проблем е по отношение на материалите, влагани в пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп от нормалното. Само с една цел, да покажем, че магистралата ще бъде с много добро качество. Направихме полагането без фуга и това даде резултат.
Сега се налагат да се направи допълнителни напластявания, за да може да се осигури удължаване на експлоатацията", каза той.
Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво, категоричен е инж. Мазнев. Съгласно нормативите паркинга е допустим. Тази мантинела е онази, която още навремето сме имали, което значи , че там катастрофи не е имало, но от две години има нови правила, каза още Мазнев.
"За мен не е най-подходящото място, но не пътя е причината за катастрофата. Ако има проблеми, то те идват от поддръжката. Знаковото стопанство е променено. Може да се поднови маркировката", добави инженерът.
В конкретния случай, маркировките имат строго регламентирани изисквания. Не може след месеци да изчезва. Системата на управление за мен не е коректна, защото държавата е абдикирала от управлението на този процес. Имаме един ЗУТ, който е променян за 20 години над 100 пъти, каза още Мазнев.