Централна жп гара в София е на ръчно управление, общува с останалите с... телеграми
При подготовката на маршрута всички стрелки са заключени. Стрелката механически не е била заключена, разкри инж. Бойчо Скробанск
„Извършвайки се ремонти на Централна гара, е възможно да се е получило обръщане на стрелката под подвижния състав“. Това коментира инж. Бойчо Скробански, държавен инспектор по разследване и ръководител на Националния борд за разследване на произшествия в железопътния транспорт.
На 26 декември бързият влак от Бургас за София дерайлира на Централна гара, удряйки стълб и прекъсвайки контактната мрежа. Инцидентът е станал, докато влакът е преминавал през стрелка.
„При подготовката на маршрута всички стрелки са заключени. Стрелката механически не е била заключена. Вероятно е станало някакво прехвърляне“, уточни той в сутрешния блок на bTV.
„В момента гарата е на ръчно управление. С двете съседни гари – Захарна фабрика, Север и Подуяне, комуникацията се извършва с телеграми“, допълни инж. Скробански.
Новите локомотиви и новите системи на тях ще минимизират рисковете и ще ограничат човешкия фактор, подчерта той.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук