Ако гледане „У дома през август”, ще разбере защо Мерил Стрийп е рекордьорка в номинациите за „Оскар”. За 18-ти път тя се бори за най-престижната кинонаграда за ролята на чудовището-майка. Тук Стрийп най-сетне има възможност да демонстрира истинските си качества след серия от роли, които не бяха от нейната категория („Мама миа” и „Дяволът носи „Прада”).
Напълно съзнателно режисьорът Джон Уелс е оставил Мерил Стрийп да се развихри до такава степен, че да засенчи всички останали участници в този чисто актьорски филм. А всеки един от тях е доказал, че може да спечели &bdquo;Оскар&rdquo; - начело с Джулия Робъртс, Юън Макгрегър, Крис Купър, Абигейл Бреслин, Бенедикт Къмбърбач и Сам Шепард. Толкова силен състав на едно място се среща рядко, но над всички властва императрицата Мерил Стрийп, която има огромен шанс да грабне златната статуетка на американската филмова академия. <div><br /> &bdquo;У дома през август&rdquo; е чисто камерен психологически филм, в който героинята на Стрийп събира у дома семейството си, след като разбира, че мъжът й е изчезнал. От куртоазен помен сбирката се превръща в кървава саморазправа на &bdquo;кралицата-майка&ldquo;, която въпреки че е надрусана от силни болкоуспокояващи лекарства, не е изгубила способността си да жили смъртоносно като скорпион.<br /> <br /> Резултатът е едно разбито на парчета семейство, които никога повече няма да бъде слепено. За да блесне напълно, на Мерил й е бил необходим опонент и в ролята на спаринг-партньор влиза Джулия Робъртс, която намираме доста променена от времето на &bdquo;Хубава жена&rdquo;.<br /> <br /> С &bdquo;У дома през август&rdquo; Холивуд доказва, че може да направи шедьовър и от една не толкова интересна пиеса. Достатъчно е да имаш под ръка такива актьори и такава изумителна операторска работа, която да те държи под напрежение в тази иначе скучновата пиеса на Трейси Летс.<br /> <br /> <em>Мариана&nbsp;ПЪРВАНОВА, в. &quot;Монитор&quot;</em></div>