Патриотизмът на Валери Милев като кинорежисьор куца, но той се гордее с това. Идеята за зомби лентата му „Код: Червено” е подсказана от Холивуд, защото и пазарното бъдеще на филма е в САЩ. Сюжетът се върти около обсадата на Сталинград по време на Втората световна война, в която се експериментира с ново биологическо оръжие. Жертвите му се превръщат в чудовища, жадни за убийства, а на пътя им застават спецът в бойните изкуства Пол Лоугън („Мега Пираня”, „Балистика”) и екзотичната Мая Найер.
Дирижирайки касапницата зад кадър в покрайнините на София, Милев прекалява с кофеина и заради другия си проект &ndash; военен екшън, в който централният персонаж е поверен на Жан Клод ван Дам. Познаващите стила на Валери зад камера обаче са наясно, че канадецът няма да бърше сълзите на бедстващи красавици с белия си потник. <br /> <br /> &bdquo;Актьор като него е неизкарваем от клишето на екшън героя. Предварително продадена икона е. В случая той е по-суров, визията е повече документална, отколкото естетска. Зрителят може да почувства барута по веждите си, ефектите са физически осезаеми. Жан Клод е войник, който движи непрекъснато с каска, а лицето му е омазано с бои. Не е мачо.&rdquo;<br /> <br /> Част от снимките бяха заснети през лятото в Долна Малина. Преди универсалния боец да разплиска олово на екрана и да получим &bdquo;Код: Червено&rdquo; за зомби атака, момчето чудо от Костинброд ще влезе в американските кино салони с Re:Kill. <br /> <br /> &ldquo;Действието се развива в бъдещето и като във всички такива сюжети 70% от населението е изтребено. В САЩ се сформира волнонаемен отряд, нещо като гражданска полиция, който потушава възникващи огнища на зараза в отделни части на света. В него са събрани всякакви типове &ndash; от бивша медсестра до продавач в супермаркет. Един журналист пътува с тях и документира приключенията им. Такава е и картинката, като правена с репортерска камера&rdquo;, разказва творецът с тапия за ветеринарен лекар пред &ldquo;Монитор&rdquo;. /БЛИЦ <br />