Бандата на Мики Маус правела по 7 удара на ден
Повдигнаха обвинения на автоапашите Валентин Младенов и Йордан Иванов
Двама от най-легендарните автоапаши вече са с повдигнати обвинения. 24-годишният Йордан Иванов, известен като Мики Маус, и Валентин Младенов-Червения бяха закопчани по време на зрелищна акция на магистрала "Люлин" в понеделник. Операцията бе извършена от елитния отряд на СДВР "Кобра" съвместно с криминална полиция. Двамата са обвинени за вещно укривателство. Иванов е разследван и за управление на автомобил с подменени табели. Това стана ясно вчера по време на брифинг в Софийската районна прокуратура. Обвинителите ще поискат постоянен арест за прочутите автокрадци. По случая е образувано досъдебно производство. Работата по документиране на случая продължава.
Автомобилът "Ауди А 6 Олроуд", в който са задържани двамата автоджамбази, е краден и със сменени регистрационни номера, разкриха още от прокуратурата. Мики Маус и Червения пътували със задигнатото возило към Перник, но били засечени от ченгетата преди първия тунел на "Люлин". Аудито е било съпровождано от лек автомобил "Ситроен С 5", шофиран от млада жена. 20-годишната А. И. по-късно била разпитана като свидетел.<br /> <br /> Бандата на Мики Маус и Червения, който има криминално досие, е известна в подземния свят с кражбите си на луксозни коли по поръчка. При това автоапашите работели на високи обороти, пише "Стандарт". Престъпната група извършвала средно по 6-7 кражби на автомобили висок и среден клас дневно, твърдят запознати. По данни на експерти, в този бизнес всеки от бандитите печели между 1000 -1500 лева на кола. Предвожданата от заловените тартори група е специализирана по тузарски лимузини.<br /> <br /> Новата тенденция сред автоапашите е да се насочват към по-масови марки, твърдят топполицаи. Ако преди време от отнетите автомобили 60-70% бяха луксозни, сега над 80% са от нисък и среден клас. Според статистиката най-масово у нас се крадат три германски марки - "Фолксваген", "Ауди" и БМВ, и то на възраст от 5 до 8 години. Те нямат особени защити и целта на апашите е да ги разглобят и разпродадат на части. За да откраднат такава кола, на бандитите не са им нужни скъпи инструменти, а печалбата е около 2000 лева. Най-често задигнатите стари возила се търгуват в автоморгите. Веднага след кражбата колата се скрива в гараж. Там тя се разфасова, премахват се всички идентификационни номера от рамата и двигателя. После натоварват частите в бусове и зареждат моргите. По този начин без маркировките полицаите трудно могат да докажат, че частите са от крадени коли.<br /> <br /> Криминалисти са засичали и случаи, когато апашите действат директно по поръчка на автоморгите. Някои от техните собственици са бивши автоапаши, които са решили да минат към легален бизнес, но си пазят връзките със старите авери.<br /> Има и морги, които се водят на фиктивни лица, а всъщност са собственост на автокрадци. "Карат един контейнер с части, например от Италия, които си имат документи. Пласират ги за един месец, но с тези документи работят пет години", обяснява експерт за борба с кражбите на коли.<br /> <br /> Данните показват, че средно седем шофьори остават без колите си всеки ден. Най-много удари има в големите градове - София, Пловдив, Бургас. Любопитното е, че в областни центрове като Силистра, Смолян и Разград не е регистрирана нито една кражба.<br /> <br /> Автобандитите атакуват между 22 часа и полунощ, както и от 4 до 6 ч сутринта, рядко в събота и неделя.<br /> Според разследващи полицаи при сегашния закон повечето от автобандитите, които имат добри адвокати, се измъкват.<br /> Друга тенденция напоследък е в столицата да идват "да работят" млади момчета от провинцията, които правят удар, продават плячката на автоморга и си тръгват обратно към дома си. Засечени са такива банди от Елин Пелин, Самоков, Перник, Враца, дори от Варна.<br /> <br /> През 2015 година 3460 автомобила са отнетинасилствено от собствениците им в столицата. Кражбите са се увеличили със 7%, сочи отчет на СДВР и Главна дирекция "Национална полиция".<br /> <br /> Въпреки нарасналия брой кражби разкриваемостта на престъпленията от този тип е скочила от 5,5 на 10%. За миналата година над 25% са откритите автомобили. /БЛИЦ