Къде една готварска печка може да струва 22 лв., дамска чанта - лев и петдесет, а детските дрешки по 20 стотинки бройката? Само и единствено на митницата. Точно оттам в страната ни влизат стоки от Гърция и Турция, за които се плащат такси 22 пъти по-ниски от реалните. Проверка в сърцето на контрабандните канали - Истанбул, показа, че цели 10 години след смъртта на известния трафикант Константин Димитров-Самоковеца този бизнес не само не е стихнал, но и процъфтява, съобщава "168 часа".
Както и в миналото трафикът функционира благодарение на т. нар. &quot;водачки&quot; &nbsp;жени, които организират безпрепятственото преминаване на стоката, като плащат на държавните служители на границата в митническите бюра във вътрешността на страната.&nbsp;&quot;Водачките&quot; и днес са същите, но фактурите, върху които се обмитяват стоките, са с все по-занижени стойности за сметка на държавата. Те печелят средно по 60-80 хиляди на камион. &bdquo;&nbsp;&quot;Контролирана държавна контрабанда&quot;. Така запознати наричат една от най-големите схеми за укриване на ДДС и митнически такси. Определят я по този начин, защото в бизнеса са замесени хора от различни нива, политически организации и институции.<br /> <br /> Изгода има за всеки по веригата,&nbsp;а ощетена се оказва единствено държавата. Престъпленията, които се извършват по линията на трафика на стоки са поне три - освен спестяването на ДДС и митническите измами се осъществява и нелегално прекарване на пари през граница.<br /> &quot;Водачките&quot; на контрабандата са тези, които се грижат схемата да работи.&nbsp;Печалбата им идва от разликата между парите, които вземат от клиентите за износа и тези, които дават за транспорт, подкупи и ДДС.&nbsp;<br /> <br /> В Турция десетки българки се занимават с нелегалния бизнес. Участниците в схемата са известни от години, но така и все още не са заловени.&nbsp;Работата на &quot;водачките&quot; е да организират транспортирането на стоките до България.&nbsp;/БЛИЦ