Част от дилърите на нелегални цигари са започнали да заравят папироси в земята. Продавачите прилагали новата схема в някои от крайните квартали на София. Когато при тях дойде желаещ да си купи няколко стека на по-ниски цени, те му взимали парите, след което го пращали при дупката, където е стоката.
Понякога дилърите изпращали децата си да донесат кутиите, тъй като те в повечето случаи са малолетни и дори да бъдат заловени, не носят наказателна отговорност. За новата тенденция в криенето на цигари съобщиха пред &bdquo;Монитор&rdquo; служители от митница Столична, които заедно с колегите си от МВР всеки ден намират скрити нелегални цигари.<br /> <br /> Освен в земята друг интересен трик за намиране на скривалище е превръщането на чуждо мазе в нелегален склад. За целта бандитите разбивали помещенията, които не се използват често, и криели част от цигарите там. Така дори скривалището им да бъде разкрито, те се измъквали чисти, защото по документи нямали нищо общо с имота. <br /> <br /> Според разследващите най-голямата нелегална цигарена борса си остава Женският пазар в София. Дилърите там, често от ромски произход, се зареждат от три депа, които се намират на ул. &bdquo;Кирил и Методий&rdquo;. <br /> <br /> Едното е стара постройка, носеща цветистия прякор Лайнарника. Сградата прилича на изоставена барака, на която има голям надпис със спрей &bdquo;Не паркирай&rdquo;. В нея папиросите се крият в мазе. Тъй като сградата няма канализация, отходните тръби изсипват съдържанието си именно в скривалището за цигари. Поради тази причина стековете често изненадват клиентите с неприятната си миризма. При една от акциите митничари заловили цигари, които буквално плували в канализационни води. <br /> <br /> Точно през два номера от Лайнарника се намира второто депо &ndash; жълта стара къща на два етажа от 30-те години на миналия век. Скривалището е внимателно подбрано, защото имотът е разделен между много собственици и доказването на вина за складирането е трудна задача.<br /> <br /> И двата имота се атакуват почти през ден, но въпреки това дилърите продължават да ги използват. Само през последния месец при три от проверките митничари заловиха 36 000 къса цигари. Обикновено един съгледвач следи движението по улицата и уведомява търговците, ако има проверки.<br /> <br /> Въпреки многото акции и на митничари, и на полицаи в понеделник по обед търговията с цигари отново вървеше с пълна сила. Около 20-30 дилъри сред които и пенсионери, предлагаха стоката си на тържището. &bdquo;Цигари &ndash; 2,50 лв.&rdquo;, подвикваха търговците на всеки, който мине покрай тях. &bdquo;Истински са бе, с бандерол, като от магазина - карелията на 2,50 ти я давам. Ама побързай, че само един стек ми остана от нея&rdquo;, рекламираше цигарите си мургав продавач. У него нямаше папироси, но при интерес се шмугва в пазара и след минута стекът е доставен. <br /> <br /> Първият въпрос винаги е свързан с това какво количество ще иска клиентът. Ако поръчва често и между него и дилъра се установи доверие, стековете може да бъдат носени и до дома на купувача. Имало случаи, когато дилърът установявал връзка с фирми и институции и носел стековете на охранителите, а те ги разпределяли сред служилите. &bdquo;Този бизнес е много добре организиран, хората в него разполагат със сериозен финансов ресурс и работят в пълна конспирация&rdquo;, обясниха пред &bdquo;Монитор&rdquo; разследващи.<br /> <br /> Според запознати в повечето групи за пласиране на цигари има т.нар. буфери. Това са престъпниците на средно ниво, които вземат количествата от големия нелегален склад и ги разпределят на дилърите. Когато буферът отива за стока, предварително &bdquo;складажията&ldquo; му дава указание къде ще стане товаренето на цигарите. <br /> <br /> Обикновено това се прави далеч от основното депо. За да е сигурен, че не го следят, след буфера кара втора кола. Нейният шофьор внимателно оглежда района. Честа практика е трафикантите на цигари да се &bdquo;чистят&ldquo; от полицейска или митничарска опашка по подобие на автокрадците. Влизат по няколко пъти в еднопосочни улици и наблюдават дали някоя определена кола не кара след тях. Едва когато са сигурни, че не ги следят, отиват да товарят. <br /> <br /> Обикновено за няколко минути стоката е качена и буферът я разпределя на ниските нива. Задължително е той да не знае къде е основното депо, за да не може при евентуален арест да го предаде. /БЛИЦ <br /> <br />