При всички положения става дума за някакви дългове в случая със заловения на летището в Сао Пауло с кокаин Гълъбин Боевски.
Такова предположение изказа бившият шеф на сектор &quot;Наркотрафик&quot; в ГДБОП Калин Михов.<br /> <br /> По принцип ролята на българските участници в международния наркотрафик се мени динамично. В определени моменти има по-сериозно участие, появяват се групи, които осигуряват не само транспорта, но и за финансирането, обясни Михов. Той подчерта, че финансирането е много важен момент и даде за пример финансирането на няколкостотин килограма кокаин от Южна Америка до Европа, което по думите му е доста труден момент.<br /> <br /> Бившият шеф на антимафиотите добави, че в други моменти българските наркотрафиканти са отговаряли предимно за транзитния транспорт през страната на по-ниско ниво. Михов допусна, че и в момента продължава да е по същия начин.<br /> <br /> Наркотрафикантските организации си избират най-различни маршрути и използват всички възможности за трафикиране на какъвто и да е било наркотик. Най- честият път на трафикиране от Южна Америка към Европа е разбира се през Испания, през Амстердам, но имаме и много случаи, при които наши мулета са били използвани за трафик на наркотици през България, обясни Михов.<br /> <br /> По думите му едно муле може да пренесе до максимум 900 грама, като за това се заплаща около 1000 евро плюс билета и престоя в съответната страна. Михов обясни, че при пренасяне на големи количества кокаин с яхти няма начин самите капитани да не знаят, че превозват наркотици. Дълговете са основният мотив за участие в трафика на наркотици, като изключваме гълтачите с по 700-800 грама, каза още той.<br />