Само в БЛИЦ! Всички клиенти на обединените две големи родни банки трябва да знаят за тази опасност СНИМКИ
Злонамерени съобщения, приканващи потребители да последват линк, за да актуализират данните си заливат електронните пощи
Злонамерени съобщения, приканващи потребители да последват линк, за да актуализират данните си поради придобиването на банка KBC от ОББ, заливат електронните пощи в България днес. Това алармира една от потърпевшите, получила подобно съобщение.
В мейла се казва, официалното актуализиране на системите на двете банки започва от 18.07 и потребителят има 24 часа, за да актуализира данните си, иначе ще загуби достъп до онлайн услугите.
Услужливо е посочен хиперлинк, където да се въведат данните. Ако се последва линка, вероятно ще отвори огледален сайт на банковата институция, чрез който ще се откраднат данните на въпросния потребител.
Впечатление прави обаче, че дори мейлът, от който е изпратено съобщението, има в името на домейна си ubb. Разширението обаче е .com, а не официалното за България .bg. Припомняме, че официалният сайт на ОББ е https://www.ubb.bg/.
От банката също алармират за измамата. Ето какво съобщение се появява на потребителите, когато поискат да влязат в електронното си банкиране.
"Уважаеми клиенти,
Във връзка с регистрирани сигнали за получени имейл съобщения, приканващи към вход в KBC Online Bulgaria, ви уведомяваме, че тези съобщения са измамни и не се изпращат от страна на банката.
ОББ АД никога не изпраща имейл с линк за вход. Ако получите такъв имейл, не следвайте линковете и не въвеждайте потребителско име и парола за вход. За ваша сигурност препоръчваме винаги да въвеждате собственоръчно в уеб браузъра адреса на KBC Online Bulgaria.
В случай, че имате съмнение, че сте въвели своите данни за вход в нелегитимна страница, моля, незабавно да ни уведомите, както и да промените своите потребителско име и парола.
Препоръчваме да се запознаете с Инструкцията за сигурност при работа с KBC Online Bulgaria, която може да видите–тук
При необходимост можете да се свържете с Контактен Център – 0700 1 17 17 (Vivacom), *71 71 ( A1 и Yettel)
С уважение, ОББ", пишат на официалната си страница от банката.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук