Почитателите на кафето се множат всеки ден, коментарите относно това вреден или полезен е кофеинът – също. Експерти по хранене, лекари и диетолози твърдят, че кафето не е вредно, стига да се използва с мярка.
Ето защо спокойно се наслаждавайте на всяка чаша от кофеиновата напитка, като използвате максимално ползите от нея, следвайки следните „правила“, съветва tialoto.bg.

Не пийте кафе преди 10 часа
Шокиращо, но научно обосновано! Изследвания показват, че веднага след ставане човек е нащрек и забелязва всичко заради повишените нива на кортизол в тялото. Това е в рамките на час-два, а след това му се доспива и концентрацията му пада, тъй като и кортизолът намалява. Това е и точното време да вкарате малко кофеин в тялото.

Често, но по малко
Учени твърдят, че кофеинът е по-ефективен, когато се взима на малки дози, Така че може да разделяте кафето на половинки.

Не пийте кафе, докато се храните
По-добре си вземете чашка час след обяда, когато ви се доспива. Не пийте кофеиновата напитка на вечеря, ако искате да имате спокоен и здрав сън.

И това е интересно: Създадоха разтворимо кафе много по-мощно от виагра - четете на най-полезния здравен сайт zdrave.to

Кафе преди следобедна дрямка?
Според някои изследвания ако пиете кафе 30-60 минути преди следобедна дрямка, ще се събудите в пъти по-продуктивни и креативни!

Пийте кафето с чаша вода
Кафето има диуретичен ефект, така че го консумирайте с чаша вода, за да се предпазите от дехидратация.

Бройте си чашите, с кафето не трябва да се прекалява
Прието е, че един възрастен човек не трябва да консумира повече от 40 мг кофеин на ден. В противен случай води до раздразнителност, разстроен стомах и инсомния.

Пийте кафе преди тренировка
Не само че повишава концентрацията и мотивацията, но и издръжливостта, тъй като използва мазнините за гориво на тялото.

И най-важното е как пиете своето кафе
Вместо да бутате захар и сметана, по-добре овкусете своята кофеинова напитка с бадемово/соево или кокосово мляко. Захарта пък заменете с мед – по-здравословно и нискокалорично е.