Eто кои марки коли са най-популярни в Европа

След умереното съживяване на пазара през последните две години, европейският пазар на леки автомобили (EС плюс страните от EFTA) продължи възходящото си развитие през 2016 г., записвайки ръст от 5,2% до 14,94 млн. продадени коли. Лекотоварните автомобили достигнаха продажби от 1,97 млн. (+11,1%).

Ако в статистиката бъдат включени всички държави на континента, включително Русия, Турция и Украйна, то пазарът на леки автомобили достига цели 19,5 млн. (ръст от 4,9%). Цялата тази статистика е на агенция Focus2Move, пише vesti.bg.

Най-продаваната марка в тази „голяма” Европа, като се вземат предвид леките и лекотоварните автомобили, продължава да бъде Volkswagen с общо 2,2 млн. продажби. Ръстът обаче е много малък, само 0,6%.

Големият скок тук прави Renault, който се нарежда зад VW с 1,61 млн. продажби и цели 10% ръст. Любопитно е, че през декември Renault е пласирал само около 8000 коли по-малко от VW. Трети е Ford с 1,46 млн. продадени коли (+2,0%).

Четвъртото място остава за Opel с 1,14 млн. бройки (+4,6), следван от Peugeot с 1,09 млн. (+2,8%). Mercedes е на шеста позиция с продадени 1 059 000 коли и ръст от цели 11,1%. Изненадата е седмата позиция на Fiat, отчел се с ръст от 9,9% и общо 1 025 000 продажби.

Следващите две позиции си поделят BMW и Audi, разделени от само 103 бройки. Баварците са реализирали 878 450 автомобил (+8,7%), докато конкурентите от Инголщад 878 347 (+7,6%). Десетата позиция е за Toyota с нейните 801 939 продажби и ръст от 5,4%.

Интересен факт е, че в Топ 20 (19-а позиция) фигурира името на Lada. Руснаците са пласирали 274 903 коли (-0,3%), изпреварвайки Mazda, MINI, Suzuki, Land Rover, Honda, Mitsubishi, Jeep, Smart, Porsche и Lexus. В рейтинга участват общо 30 марки.