Преди броени дни у нас пристигна обновеният Ford Kuga. Външно моделът следва най-модната тенденция на Ford. Но освен в дизайна, кросоувърът е получил много електронни иновации, както и нов двигател. Още на паркинга на „Мото-Пфое” в София бяхме изненадани. Вместо един обновен модел Kuga, вносителите бяха приготвили за тестовете три различни образа на кросоувъра, които външно се различават значително.

Този път дизайнерите от Ford са решили да разделят забележимо модела Kuga между почитателите на различните стилове. Разликите не са само в оборудването, но и в дизайна. Ford Kuga Titanium е кросоувър за феновете на традиционния стил на модела. Тук в украсата доминират хромирани лайсни от алуминий, а праговете са разумно защитени с пластмасови панели.

Изпълнението Vignale е в премиум стил и лесно се различава по хромираната скара на радиаторната решетка.

Изпълнението Vignale е в премиум стил и лесно се различава по хромираната скара на радиаторната решетка.

Ford Kuga ST-Line е кросоувър за тези, които искат по-спортна версия на модела, но са готови да се ограничат само до външното оформление. Тук няма хром, а матово черна пластмаса, табелки ST-Line, ярко изразени арки и подчертана броня. Това оформление създава спортен стил, от който е лишена стандартната Kuga. Третият облик на Ford Kuga е в премиум стил. В изпълнението Ford Kuga Vignale кросоувърът е получил ново оформление, друго ниво на оборудвани и най-важното - ексклузивни материали и тапицерия в салона. Vignale е първата стъпка на Ford към премиум сегмента. Външно изпълнението Vignale лесно се различава по хромираната скара на радиаторната решетка.

 

В салона е приятно и удобно, в центъра на таблото се намира сензорният екран на системата SYNC 3.
В салона е приятно и удобно, в центъра на таблото се намира сензорният екран на системата SYNC 3.

В интериора на Ford Kuga е приятно и удобно. Приборите сега са с отчетливи графики и светлосини стрелки. На дисплея на арматурното табло могат да се показват различни данни. Управлението на климатроника е станало по-удобно, а пластмасата почти навсякъде е мека и приятна на допир. Обновеният Ford Kuga има отопляем волан, който е голямо удобство особено в мразовита зима. Конфигурацията на купето и багажника не са променени, като обемът му варира от 456 до 1603 литра.

 

SYNC 3 позволява да поддържате връзка и да работите с любимите си приложения на дисплея дори на път.
SYNC 3 позволява да поддържате връзка и да работите с любимите си приложения на дисплея дори на път.

В центъра на таблото сега се е появил сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3. Изпълнението Vignale чувствително се различава с луксозните покрития и материали. Сега, за да намерите най-близката бензиностанция или хотел, не е необходимо дори да го търсите в менюто, а трябва просто да кажете „Искам кафе” и навигацията сама ще намери пътя до най-близкото кафене. По същия начин можете да зададете и посоката до атракции и т.н. Умната система SYNC 3 разбира няколко езика, включително български. Но освен навигацията, SYNC 3 също взаимодейства добре със смартфони, като за адаптация с iPhone се използва приложението Apple CarPlay, а за потребителите на Android – версията Android Auto. SYNC 3 позволява да поддържате връзка и да работите с любимите си приложения дори на път, показвайки на дисплея съобщенията и информацията.

 

Изпълнението Vignale значително се различава с луксозните покрития, материали и тапицерии на седалките.
Изпълнението Vignale значително се различава с луксозните покрития, материали и тапицерии на седалките.

Гласовото управление може да активира приложения от вашия смартфон на екрана на колата. Въпреки тази съвършена система, в Kuga е запазен и слотът за CD-та, като го има във всички версии, включително и в ST-Line, така че който иска може да слуша и музиката от любимите си дискове. Обновеният Ford Kuga дава възможност и за множество индивидуални настройки. Благодарение на функцията Ford MyKey можете да програмирате ключа така, че например да забраните входящите телефонни обаждания или да ограничите звука на музикалната система или дори да я изключите, ако пътниците не са поставили предпазен колан. Можете да ограничите максималната скорост, ако автомобила се използва от неопитен шофьор. Акустиката във Ford Kuga е производство на световния лидер в музикалните системи Sony.

 

Благодарение на системата за задвижване на всички колела, Ford Kuga изкачи с лекота заснежения хълм.
Благодарение на системата за задвижване на всички колела, Ford Kuga изкачи с лекота заснежения хълм.

Освен във външния вид и електронните асистенти, във Ford са работили също и върху пътното поведение на Kuga. Поведението не е променено драстично, но има малки нюанси. Един от най-предпочитаните варианти на Ford Kuga у нас е моделът със задвижване 4х4, като под предния капак е 2,0-литровият турбодизелов двигател с мощност 180 к.с. в съчетание с 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител PowerShift. Дизеловият Ford Kuga със 180 к.с. разполага с огромен въртящ момент от 400 Нм в интервала от 2000 до 2500 об/мин, което го прави много бърз и динамичен както при спринта от място, така и при ускорението за изпреварване. На магистралата Ford Kuga с лекота се засилва до позволената скорост от 140 км/ч и се движи уверено, като усещането за скоростта в салона е за не повече от 80 км/ч. Двигателят работи тихо и не създава напрежение в слуха. При това въпреки динамичното шофиране, средният разход на дизелово гориво се задържа в рамките на 7 литра на 100 км.

 

В завой векторното разпределение на тягата подобрява сцеплението и осигурява стабилно поведение.
В завой векторното разпределение на тягата подобрява сцеплението и осигурява стабилно поведение.

По пътя от София към Добринище изпробвахме новата Kuga на всякакви терени – магистрала, планински пътища и заснежени серпентини. По извития планински път към Банско пътното поведение на Kuga е идентично с това на еталона Ford Focus. Кросоувърът се кара като лека кола, стабилен е в завоите, а странични наклонявания не се усещат дори при висока скорост. За сигурното пътно поведение голяма заслуга има векторното разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой. Най-сериозното изпитание за Kuga беше отсечката между Добринище и лифта за връх Безбог, където пътят беше покрит със сняг, а на места все още имаше заледени участъци.

 

Умната система 4х4 на Ford постоянно коригира траекторията, прехвърляйки тягата от едната ос на другата.
Умната система 4х4 на Ford постоянно коригира траекторията, прехвърляйки тягата от едната ос на другата.

Благодарение на интелигентната система за задвижване на всички колела Intelligent All Wheel Drive, новата Ford Kuga се справи с лекота с щурмуването на заснежения хълм, което се оказа по-лесно, отколкото очаквахме. Умната система 4х4 на Ford постоянно коригира траекторията, прехвърляйки тягата от едното колело на другото. Зад волана това не се усеща, тъй като колата постоянно се държи стабилно на хлъзгавите повърхности. В снежните коловози в полите на Пирин изпъкна и отличната проходимост на Ford Kuga, който без проблем ще ви отведе на разходка или на ски високо в планината.

 

В калта изпъква отличната проходимост на Ford Kuga, която с лекота се справя с всички предизвикателства.
В калта изпъква отличната проходимост на Ford Kuga, която с лекота се справя с всички предизвикателства.

Най-голям възторг предизвика системата за автономно перпендикулярно паркиране, която самостоятелно паркира автомобила, коригирайки траекторията с въртене на волана без ръце. Водачът трябва да натиска само педалите на газта и спирачката. Новата Kuga може също така да излиза сама от мястото на паркиране. Системата за напускане на мястото се активира след включване на мигача и внимателно изважда колата дори и от много тясно пространство. В оборудването на Ford Kuga има и система Cross Traffic Alert, която следи пространството зад колата, когато тя излиза на заден ход от паркинга и предупреждава водача ако има приближаващи автомобили.

 

На магистралата системата следи маркировката и задържа колата в рамките на избраната лента на движение.
На магистралата системата следи маркировката и задържа колата в рамките на избраната лента на движение.

Активното кормилно управление дава възможност на Ford Kuga да остане в рамките на лентата на движение. При активация на магистралата, системата следи маркировката и правилно регулира траекторията на колелата. Колата чете пътните знаци и ги дублира на арматурното табло, ако случайно водачът ги пропусне. Много полезна е системата Active City Stop, която в градския трафик самостоятелно може да предотврати сблъсък, ако водачът е разсеян. Системата работи много интелигентно при скорост до 50 км/ч. Първо предупреждава, че има риск от произшествие и ако не последва реакция на водача, тя автоматично спира колата, като задейства спирачките и намалява подаването на гориво. Който иска може да изключи всички електронни помощници и да разчита на себе си. Една много удобна функция на Ford е безконтактното отваряне на багажника.

 

Ford Kuga вече може да се види и изпробва в дилърствата на официалния представител „Мото-Пфое”.
Ford Kuga вече може да се види и изпробва в дилърствата на официалния представител „Мото-Пфое”.

Обновеният Ford Kuga вече може да се види и изпробва в дилърствата на официалния представител „Мото-Пфое”. Наистина, Ford Kuga не е просто обновен, а с нивото си на оборудване е достигнал премиум марките. Сега той предлага много повече, но за по-малко пари. Цените у нас започват от 37 990 лева за модела с предно предаване с 1,5-литров бензинов двигател EcoBoost със 120 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Предлага се и 1.5 EcoBoost със 150 к.с., както и 1,5-литров и 2,0-литров турбодизелов двигател във версии със 120 и 150 к.с. Ford Kuga е на разположение и със задвижване на четирите колела, като може да се поръча с 1,5-литров бензинов турбомотор EcoBoost със 182 к.с., както и с 2,0-литров турбодизелов двигател във версии със 150 и 180 к.с., като опционално се предлага и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител PowerShift. За по-претенциозните клиенти се предлага и Ford Kuga Vignale, при който цените започват от 59 900 лева, а спортната модификация ST-Line стартира от 52 800 лева с ДДС.

 

Под предния капак е 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизелов двигател DURATORQ с мощност 180 к.с.
Под предния капак е 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизелов двигател DURATORQ с мощност 180 к.с.

Ford Kuga 2.0 TDCi 4х4 ST-Line

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична трансмисия PowerShift

180 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

400 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на дизел

134 г/км емисии на СО2

Източник: Монитор