Лорд Минчев пусна Гилотината: Йорданка Христова чака делфини, Таня Боева е като тирамису
Предлагаме ви забавните коментари за модните прегрешения на звездите, написани от лорд Минчев за седмичната му рубрика „Гилотина“ в „Телеграф“.
РОКЛЯТА НА ХРИСТОВА ЧАКА ДЕЛФИНИ
Този кадър на Йорданка Христова показва, че песента и е изпята и тя е готова за поклон. Поне онази, която се опитва да твърди, че „труден характер е имала” и че, „непокорна е вечно била”. Позволете, дами и господа да опровергая тази вечност и този характер, почиващ върху могилата на една фризура и диплите на рокля, която вече не е на мода дори по плажовете на Меден Рудник. Пълната енциклопедия на социалистическата мода се е разположила вертикално върху певицата, като на моменти споменът припява „Тъмно червена роза”, с която Христова е закичена пожизнено. И заради която може да и бъде учреден ордена на червената роза за цялостно модно отсъствие. Резедавото жарсе очевидно носи на цвят, защото върху него се води битката на цветовете , нещо като спор в кухня на сос бешамел, сос Бристол , синапена горчица и гаспачо, добре разквартирувани върху текстила. Разбира се , сенките , данчеви са винаги в тон с микрофона , с лака за коса или с ливадите пред моя роден дом. Гледайки този десен, не се изненадвам, че поетът Белчев е написал , „А по Йорданка делфини тъгуват...” Къде другаде делфин би могъл да се шмугне така добре, както в роклята и...
ИВО ДИМЧЕВ КАТО ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА
Когато Руми срещна Иво е новото понятие за стрийт мода. А именно- поляти с непукизъм цветове, производни на москвичи в цех за претопяването им, където ръждата, възрастта и амбрияжа вече нямат значение. Руми Благоева от телевизия ММ изглежда все по-млада и все по-неподвластна на модата с избеляла тишъртка, с жадна за сешоар коса, с дънки, били на витрините поне преди 7 години. До нея- Иво Димчев /певец, пианист и интерпретатор/, сякаш ни кани да го пресечем, по зебрата на тениската му. Там се редуват зелено и бяло , сякаш лично президентът на Грийнпийс се кани да мине оттам. Шапката на Димчев говори повече от музея на восъчните фигури на мадам Тюсо, дори ако замижа с очи, може да видя в нея очертанията на едно обърнато нощно гърне, използвано преди ден.
КАМЕЛИЯ В СИНЬО БЕЗВРЕМИЕ И КАПЕЛА
Малко грехове могат да се припишат на Камелия Тодорова, но този е най-ярък. Точно толкова ярък, колкото преупотребата със синьото и изопачаването на чертите и чрез средствата на фотографията. Кобалтово синьото е превзело кадъра и прави внушения, твърде смели за секссимвол от моето детство. Огромен изумруд на пръста изпълнява ролята на знак Стоп и участва във вододела на две понятия, пренебрегнати от стилиста. Малко над пръстена следват пустинните цветове на реалността, подсилена с фотошоп, но все така гъгнива и затормозена. После усещането влиза в траекторията на шапката, под която е нанесен предпазителя на една кърпа, боравеща с цветовете като марокански грънчар. Сините очи, червения бритон... Историята на една ръка и шия, завръщаши ни в епохата на приглушения джаз, на емоциите и на звездността. Бих добавил малко воал за още повече вечност.
БОЕВА В РОКЛЯ СТИЛ ТИРАМИСУ
Удобно излегната на задната седалка, Таня Боева превъплъщава средностатистическия холивудски блян. Тялото и пружинира под бляскава рокля, миглите са нежни сенници на погледа, от който лъчи суета. Бежево и пайети е много повече стил тирамису, отколкото нещо, свърано с дреха. Пайетите- вряща канела върху пухкав десерт, дращят сетивата и искат настойчиво малко амарето за успокоение. Тази стойка, тази кожа, този амбианс, не заслужават неподбраните бижута а лицето не заслужава прическата, която може да води самостоятелен живот в някоя перукерна. Краката скандират собствена поезия а китките са притихнали неуверено. Всичко е като текст за песен...Попфолк такава.
СКЕНДЕРОВА С РОКЛЯ- БЕЗЗВЕЗДНО НЕБЕ
Винаги бляскава, Ивана Скендерова и тази седмица поднася водопади от стил , излъчване и прическа. Наследница на аристократичен род, свързван с благотворителността, бизнесдамата е моден ориентир за жените в обществото повече от две десетилетия. Днес , като посвещение, като преразказ на дворцовите естетически тайни, тя ни показва вечерна рокля от дантела, завършваща с шлейф. Деликатната тафта под дантелата обърква сетивата относно основния цвят. Той варира между стоманено сиво и мастилено, но някъде по средата се надига усещането за нощно беззвездно небе, прорязано от светкавица. Чудното деколте, нежната дантела около шията, прическата, бижутата, всичко това е една отлично организирана демонстрация на привлекателност, в която няма нищо ненужно. Няма нищо покварено и излизащо от релси. Скендерова продължава да държи жезъла на владетелка на добрия вкус.