Новият усъвършенстван Range Rover Velar: Изтънчена елегантност и пионерски иновации

Балансирани пропорции и впечатляващо лаконично присъствие, подчертани от съвременен дизайнерски подход към лукса

Новият Range Rover Velar е чист израз на модерния лукс, съдържащ най-новите технологии, характерния за Range Rover финес и впечатляващия нов изчистен, редуктивен дизайн.

Нова предна решетка се съчетава с характерния „плаващ“ покрив, непрекъснатата средна линия и изравнените с каросерията, изваждащи се дръжки на вратите, които определят най-желаното в света семейство луксозни SUV модели. Нови супер тънки пикселизирани LED предни фарове постигат техничен, ювелирен външен вид и оптимизирана видимост, докато екстериорът е подчертан от нова долна задна броня и тъмни акценти.

Range Rover Velar първи демонстрира философията на Range Rover за редуктивния дизайн и издига този подход на ново ниво в интериора. Новият единичен „реещ се“ 11,4-инчов извит стъклен сензорен екран е интегриран в централната конзола, осигурявайки незабавен и интуитивен контрол върху всички ключови автомобилни функции.

Пълен набор от технологии подпомага комфорта и благосъстоянието на пътниците, правейки средноразмерния луксозен SUV още по-желан. Range Rover Velar е също най-тихият автомобил в своя клас по отношение на шумя от пътя благодарение на усъвършенстващите технологии, включително новаторската система за активно шумопотискане.

Plug-in електрическият хибриден Velar е по-проходим и по-функционален от всякога, с по-голям пробег в изцяло електрически режим до 64 км поради батерия с обновен дизайн, докато гамата високоусъвършенствани бензинови и дизелови двигатели съдържа технология мек хибрид за гарантиран финес и горивна ефективност.

Клиентите могат да избират между Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE и Autobiography.

Гери Макгавърн, Главен творчески директор на Jaguar Land Rover, коментира: „Новият Range Rover Velar е безупречен пример за нашата модернистична дизайнерска философия – изчистен, лаконичен и завладяващо привлекателен. С перфектно оптимизирани пропорции, Range Rover Velar въплъщава вродена изтънченост с дръзка елегантност и впечатляващо присъствие, което е истински уникално.“

Интригуващ дизайн

Range Rover Velar първи демонстрира  философията на Range Rover за редуктивния дизайн. Неговата предна решетка – заедно с въвеждането на нови пикселизирани LED предни фарове с ювелирния ефект на знаковите дневни светлини – постига единен външен вид на цялото семейство.

Мощният заден надвес осигурява баланс и подчертава внушителната дължина на Range Rover Velar. Изявеното повдигане допринася за атлетичната осанка, докато новата долна задна броня подсилва пропорциите и се отличава със скрити ауспуси за изчистен и елегантен външен вид.

Новите LED задни светлини отразяват тази изтънченост с грабваща окото 3D визия и супер червено осветяване. Те са допълнени с високо разположена стоп светлина по цялата дължина.

Вътре смелият елегантен интериор на Range Rover Velar е още по-лаконичен, с впечатляваща майсторска изработка и нови материали. Най-новото поколение на информационно-развлекателната система Pivi Pro на Range Rover заема централно място; единичен 11,4-инчов „реещ се“ извит стъклен екран е ергономично позициониран по-високо и с по-лесен достъп, за минимизиране на разсейването и отраженията.

Range Rover Velar продължава да предлага опция за интериора без наличие на кожа с нови дизайни на седалките и нови материали. Опцията без наличие на кожа комбинира вълна от датските текстилни експерти KvadratTM с полиуретанови текстилни вложки UltrafabricsTM, съдържащи нов мотив на перфорация Diamond Herringbone. Вдъхновени от шиенето по поръчка, смесените вълнени тъкани KvadratTM са 58% по-леки от кожата и осигуряват модерен външен вид и подобрено тактилно усещане за съвременен прочит на традиционния лукс на Range Rover.

Иновативният текстил е бил подложен на щателни вътрешни изпитвания за издръжливост в лабораторията за тестване на материалите на Range Rover, за да е сигурно, че ще предоставя характерната здравина през целия експлоатационен живот на автомобила. Текстилът е преминал през 60 000 цикъла на абразивно износване – еквивалент на 10 години употреба – заедно с UV изпитвания, симулиращи три години излагане на силна слънчева светлина, в рамките само на един месец.

Въведени са 4 нови цветови решения в кожа: Cloud, Caraway, Raven Blue и Deep Garnet. Те са допълнени с подбрана селекция от елементи, включително в новия цвят Moonlight Chrome на волана, рамката на централната конзола и вентилационните отвори. Технически покрития от светъл или тъмен анодизиран алуминий или осезаем дървен фурнир в цвят Shadow Grey Ash подчертават неговата елегантност.

Две нови опции за цветове допълват палитрата за екстериора: Metallic Varesine Blue и Premium Metallic Zadar Grey.

Свързана технология

Новият Range Rover Velar е първият, който съдържа информационно-развлекателната система Pivi Pro от ново поколение. Тя интегрира контролите за всички ключови автомобилни функции в новия 11,4-инчов извит стъклен сензорен екран; изчистеният му дизайн създава илюзията, че се рее във въздуха.

Алекс Хеслоп, директор Електротехника, Jaguar Land Rover, споделя: С Range Rover Velar прави дебют следващото поколение на нашата отличена с награди информационно-развлекателна система Pivi Pro с елегантен единичен извит стъклен интерфейс и начален екран с обновен дизайн. Системата контролира по цифров път всички функции, свързани с шофирането, комфорта и удобството на борда. Ергономично проектирана за намаляване на отраженията и минимизиране на разсейването, новата система е интуитивна и интелигентна с цифрови бутони и плъзгачи, предназначени да работят в хармония с гласовия изкуствен интелект, за по-бърза и по-лесна употреба.“  

Бутоните за управление на климатика, седалките и силата на звука са винаги видими от всяка страна на екрана чрез нови странични ленти, съдържащи многофункционални плъзгачи от двете страни. Тези виртуални бутони са винаги видими и осигуряват незабавен достъп до често използвани функции, включително индивидуално регулиране на температурата за предните пътници, сила на звука и режими на системата Terrain Response.

В началото на всяко пътуване на водачите се представя панел Pre-Drive за бърз достъп до често използвани функции като премахване на замъгляването на стъклата и опционалните седалки с подгряване. Вече в движение, той изчезва, за да разкрие познатия начален екран с три панела, който може да бъде персонализиран с характерната за Pivi Pro интелигентност и гъвкавост.

За още повече удобство допълнителните контроли в постоянно видимите странични ленти включват бутони за бърз достъп до медии и навигация, камери и премахване на замъгляването на стъклата.

Информационно-развлекателната система от следващо поколение е била обект на задълбочено тестване и разработка, както цифрово, така и физически, с участието на тестващи хора, за да се намали времето за изпълнение на задачи и взаимодействие и да се предостави възможно най-удобното за потребителя технологично изживяване. Приблизително 80% от задачите могат да бъдат изпълнени с две докосвания на началния екран.

Pivi Pro поддържа безпроблемна безжична свързаност  с Apple CarPlay™. Безжична свързаност с Android Auto® също се поддържа, като същевременно безжичното зареждане на устройства – от нова зона в централната конзола – осигурява незабавно бързо зареждане и намалява необходимостта от кабели.

80% от общите електронни блокове за управление в автомобила – обхващащи системата Pivi Pro, навигационните карти и бордовата диагностика, както и системите на шасито и силовия агрегат – са в състояние да се актуализират безжично. Така Range Rover Velar може да получава най-новия софтуер по въздуха без да е необходимо да се посещава търговец.

Новият Range Rover Velar има също Wi-Fi свързаност с план за мобилни данни, което гарантира на пътниците забавлението и връзката със света. Pivi Pro се отличава с двойна интегрирана eSIM технология и базирана на облака архитектура, което означава, че осигурява пълен достъп до редица онлайн приложения – включително Spotify и Deezer – интегрирани в информационно-развлекателната система.

За лесна навигация Pivi Pro съдържа също интеграция на what3words. Интелигентната технология за картографиране разделя земното кълбо на мрежа от квадрати 3х3 м, на всеки от които е присвоена уникална комбинация от три произволни думи, за да се предостави адрес на what3words. С тези думи водачите могат да навигират до точна и прецизна локация.

Всепоглъщащ звук и технология

Уютният интериор свежда до минимум шума от пътя с новаторската технология за активно шумопотискане – гарантираща, че новият Range Rover Velar е най-тихият автомобил в своя клас по отношение на шума от пътя. Тази технология отчита външните честоти и автоматично генерира антишум чрез аудиосистемата на автомобила, като намалява общите нива на шум в интериора с минимум 4dB – еквивалент на намаляване на звука с четири стъпки.

Начело на гамата от мощни аудиосистеми Meridian за новия Range Rover Velar е опционалната аудиосистема Meridian™ 3D Surround, която осигурява висококачествено възпроизвеждане на музика с помощта на до 17 високоговорителя и 750 W мощност на усилвателя за всепоглъщащо слушателско изживяване.

Съвременен лукс

Новият Range Rover Velar осигурява характерния за Range Rover финес в спокойно убежище с повишен комфорт и допълнителни функции за удобство, които спомагат за по-силно усещане на благосъстояние. 

Ник Колинс, Изпълнителен директор Автомобилни програми, Jaguar Land Rover, каза: „Всичко, свързано с Range Rover Velar, се отличава с лекота и това се отразява в луксозния му интериор. Новите дизайни на седалките са топли, амбиентното осветление в купето приветства водача в началото на всяка пътуване, докато модерните функции за комфорт, включително най-съвременните системи за пречистване на въздуха, осигуряват отпускаща среда. В съчетание със знаковите за Velar интелигентни системи на задвижване всяко шофиране е тихо, уверено и спокойно.“

Най-новата система Cabin Air Purification Plus е налична като част от опционалния пакет Comfort (или стандартно оборудване при Autobiography), за да подпомогне комфорта и бдителността на пътниците в стремежа да осигури отлично качество на въздуха. Управлението на CO2 и филтрацията на фини прахови частици с размер до 2,5 µm в купето подобряват средата чрез следене на въздуха вътре и вън и съответно адаптиране.

За да я активират, клиентите просто трябва да натиснат бутона Purify (Пречистване) на страницата Air Quality (Качество на въздуха) в системата Pivi Pro и да намалят нивото на вредни алергени и частици в автомобила. Системата комбинира също технологията nanoe™ X technology, за да се бори с патогените и да спомогне за значително намаляване на вируси, бактерии и алергени.

Програмируемото осветление в купето осигурява избор от 30 интериорни цвята за осветяване на вратите, конзолата и пространството за краката като част от опционалния пакет Comfort. Предварително зададените цветови теми улесняват намирането на идеалната комбинация, докато всеки обитател може да избере своята идеална вътрешна температура с помощта на четиризоновата климатична система.

Когато става въпрос за по-голяма видимост на тъмно, новият Range Rover Velar разширява границите на технологията за пикселизирано LED осветление с усъвършенствани пикселизирани LED предни фарове със знакови дневни светлини (DRL). Стандартно оборудване при Dynamic HSE и Autobiography, системата съдържа три пъти повече светодиоди в сравнение с матричните LED предни фарове. Всеки фар разполага с четири пикселни модула с 67 прецизно контролирани светодиода във всеки, за да се адаптира точно към условията и пътя напред и да осигури най-ефективния светлинен лъч. 

Функцията за динамично осветяване в завой използва данни за скоростта и кормилното управление, за да реагира на пътя и да осветява тъмните ъгли и ръбове, докато обхватът на дългите светлини може да фокусира светлината почти на половин километър напред за оптимална видимост. 

Способни да хвърлят сенки около четири насрещни обекта и да избягват заслепяването, адаптивните дълги светлини автоматично се адаптират към скоростта на автомобила, хвърляйки широк лъч при ниски скорости и по-интензивен, по-дълъг лъч при скорост над 70 км/ч.

Независимо от условията, новият Range Rover Velar създава усещането, че се намирате на спокойно, доминиращо и релаксиращо място. 

Електрифицирана производителност и проходимост

Новият Range Rover Velar има мощност, подходяща за всеки клиент, включително plug-in електрическият хибрид P400e. Той се предлага с гама от плавно работещи бензинови и дизелови двигатели Ingenium, всички с технология мек хибрид - Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), която повишава горивната ефективност и производителността.

Характерните за Range Rover комфорт и финес на возенето се постигат с усъвършенствани настройки на шасито и окачването в Range Rover Velar. Опционалното електронно въздушно окачване осигурява спокоен комфорт, запазвайки стабилност по по-неравни пътища, като същевременно изглажда неравностите с Адаптивна динамика - усъвършенствана система на шасито, която непрекъснато променя демпфериращите сили на всяко колело.

Джеймс Сандерсън, Главен инженер по жизнения цикъл, Range Rover Velar, разказва: „Range Rover Velar комбинира вдъхваща увереност динамика на задвижване с гама от плавно работещи и икономични опции за двигателя. Чрез увеличаване на размера на батерията с 12% ние успяхме да разширим пробега в електрически режим на plug-in електрическия хибрид P400e до 64 км. С допълнителното предимство на възможността за бързо зареждане с постоянен ток, клиентите ще могат да извършват ежедневни пътувания, използвайки електрическа мощност по-лесно от всякога.“

Усъвършенстваният електрически хибрид P400e осигурява най-доброто от всички светове, комбинирайки електрически мотор с мощност 105 kW с бензинов двигател Ingenium, за да осигури безпроблемна и тиха производителност.

Балансът между шофиране само с електрическа енергия и бензинова производителност означава, че Range Rover Velar P400e е идеален за кратки градски пътувания и по-дълги пътешествия. Той има очакван пробег в реални условия до 51 км - достатъчен да гарантира, че средното ежедневно разстояние, изминавано с Range Rover Velar, би могло да бъде постигнато с нулеви вредни емисии. За по-дълги пътешествия plug-in хибридният силов агрегат осигурява комбиниран пробег в реални условия от 684 км на бензин и електрическа енергия.

Само с електрическа енергия той може да измине до 64 км, докато общите CO2 емисии са 38 г/км по WLTP с разход на гориво от 1,6 л/100 км. Пробегът само в електрически режим е увеличен с над 20% от предишните 53 км благодарение на по-голямата батерия с капацитет 19,2 kWh.

С комбинирана мощност от 404 к.с. и 640 Нм въртящ момент от своя 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 300 к.с. и електрически мотор 105 kW, P400e е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди с максимална скорост 209 км/ч. Той може също така да се движи само с електрическа енергия със скорост до 140 км/ч.

P400e е един от много малкото plug-in електрически хибридни автомобили, които са в състояние да се зареждат бързо с постоянен ток, като зареждане от 0 до 80% е възможно само за 30 минути извън дома със зарядно с мощност 50 kW. Вкъщи той може да се зареди от 0 до 100% с променливотоково зарядно с мощност 7 kW за около два часа и половина.

Бензиновите и дизеловите двигатели Ingenium от най-ново поколение се предлагат с 48-волтова технология MHEV за подобрена икономичност и предоставяне на мощност, с използване на ремъчен стартер-генератор (BiSG) за събиране на енергията, която обичайно се губи при намаляване на скоростта. Тя се съхранява в 48-волтова литиево-йонна батерия под задното багажно пространство. Батерията може да освободи отново енергията, за да подпомогне ускоряването, като същевременно предоставя по-рафинирана и отзивчива start-stop система.

3,0-литровият 6-цилиндров редови бензинов двигател Ingenium се предлага с две нива на мощност. P340 предоставя 340 к.с. и 480 Нм въртящ момент с ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди. По-мощният Р400 предоставя 400 к.с и 550 Нм въртящ момент с ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди с CO2 емисии от 219 г/км.

2,0-литровият 4-цилиндров двигател сега е съчетан с нова 8-степенна автоматична трансмисия с по-плавна смяна на предавките. P250 осигурява 250 к.с. и 365 Нм въртящ момент, с ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди, CO2 емисии от 211 г/км и разход на гориво до 9,3 л/100 км.

3,0-литровият 6-цилиндров редови дизелов двигател D300 произвежда 300 к.с. и 650 Нм въртящ момент и постига мощна производителност с ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди. Монтирани са последователно разположени турбокомпресори и модерна система за последваща обработка с CO2 емисии от 188 г/км и разход на гориво от 7,2 л/100 км.

2,0-литровият, 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium D200 произвежда 204 к.с. с CO2 емисии от 168 г/км и разход на гориво до 6,4 л/100 км.

Гамата двигатели на Range Rover Velar:

Електрически хибрид

Бензинови

Дизелови

Системата Адаптивна динамика е стандартно оборудване при всички 6-цилиндрови и PHEV модели, както и при всички 4-цилиндрови модели със спецификация Dynamic HSE. Чрез нея твърдостта на окачването се оптимизира за условията на шофирането, подобрявайки комфорта на возията и управлението. Има дори специфично калибриране за офроуд шофиране. Модерното шаси и окачване, включително Електронно въздушно окачване, Адаптивна динамика и Програмируема динамика, осигуряват изключителна динамика и пъргавина на пътя.

Отличното представяне на всякакви терени също е гарантирано с осигурената проходимост на Range Rover, благодарение на интелигентна система за задвижване на всички колела (AWD) с въртящ момент при поискване. Тя предоставя оптимално разпределение на въртящия момент, подходящо за условията, независимо дали шофирате динамично на пътя или потегляте от спряло положение по хлъзгави настилки.

Системата Terrain Response 2 е достъпна чрез Pivi Pro и позволява на водача да регулира настройките на автомобила спрямо средата на шофиране с избор между режими Еко, Комфорт, Трева-Чакъл-Сняг, Кал-Коловози, Пясък, Динамичен и Автоматичен. Всеки от тях променя калибрирането на двигателя, трансмисията, системата за задвижване на всички колела, окачването и системите за контрол на стабилността за оптимално сцепление и стабилност.