Общо 25 пасажери, пътуващи за България с редовен полет Франкфурт - София, в неделя следобед са били оставени от компанията Wizz Аir на летището и не са отпътували, въпреки закупените билети. За неприятния случай и безхаберието на превозвача разказаха двукратният световният шампион по културизъм Христомир Христов и неговият приятел Давид Димов, които са сред зарязаната група българи на летище Франкфурт.

Наложило се да отседнат в хотел като се надяваха, че в понеделник ще успеят да се приберат, пише в. Труд.

"Имахме билети за редовния полет Франкфурт – София за 15:10 часа на 22 септември. Чакахме на опашка, за да минем през скенера още от 14 часа.

Изведнъж се оказа, че затвориха два от трите скенера, започнаха да се сменят служители и обслужването само на един скенер забави проверката. Оказа се, че през пет минути има три полета и обработването през скенера ставаше много мудно", разказа Христов.

Българите преминали през секюрити чековете около 15:20 часа и в същия момент затворили гейта. Не ги допуснали да продължат към самолета си. Така група от 25 пътуващи за София останала на летището.

Препратилите нашенци споделиха още, че други 80 пасажери, които пътували отново с Wizz Аir за Киев, също не успели да се качат на борда на самолета своята дестинация.

Изумена и разгневена, българската група започнала да търси съдействие, като хората научили, че превозвачът е бил уведомен за това, че чакащите ще се обработват само на един скенер, но те не били предупредени.

"Никой не ни анонсира, че ще има забавяне, за да минем отпред на опашката преди пътниците с по-късни полети… освен това Wizz Аir няма свой офис на летището.

Има само един служител за връзка, който обаче почива в неделя. Служителите на летището не проявиха никакво съчувствие и ни казаха да пишем имейли до самолетната компания", разказа Хриостомир Христов.
 
Пред пътниците, чиито билети изгорели, останала алтернативата единствено да си купят нови билети за следващ полет. Оказва се, че най-рано с нискотарифния превозвач има полет на следващия ден, отново в 15,10 часа.

"Всичко е много объркано, защото нашият самолет излетя чак в 15:50 часа, а нас не ни допуснаха да се качим. Чухме, че таксите, които плащат самолетите за престой на летището, са много високи и те нямат изгода да изчакват пътници.

В случая обаче, ние нямаме никаква вина за това забавяне на скенерите", коментира още Христов.

В злополучния ден той се прибирал към България с двама свои приятели, като за щастие разполагали с пари, за да купят веднага билети за полет на 23 септември на същия превозвач.

Христомир Христов е категоричен, че той и останалите потърпевши ще си търсят правата и ще настояват за обезщетение от превозвача.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!