Противно на Франция, която намали разрешената скорост до 80 километра в час по двулентовите пътища, Австрия днес започна противоречив експеримент, целящ таван на скоростта по магистралите от 140 км в час, срещу 130 км в час досега, предаде АП.

"Въведено в два участъка от шестлентовата магистрала, свързваща Виена и Залцбург, увеличаването на максимално допустимата скорост трябва да позволи на шофьорите да спестят време", обясни министърът на транспорта Норберт Хофер от крайнодясната Партия на свободата. "Експериментът ще бъде анализиран след година и горната граница от 140 км в час може да се разпространи и върху други маршрути", подчерта министърът, който увери, че инфраструктурата и превозните средства стават все по-надеждни.

Пресата обаче разкри, че за превозни средства, които се движат с максимална скорост от 60 км/ч в експерименталните участъци, спестяването на време се ограничава на не повече от две минути.

Определена като популистка от социалдемократическата опозиция, либералите и еколозите, мярката беше осъдена и от организации за защита на околната среда, които заявиха, че тя застрашава природата и пътната безопасност.

Австрийски автомобилен клуб обаче изтъкна, че смъртните случаи по магистралите не са автоматично свързани със скоростта, чието равнище е едно и също в Австрия и Германия - страна, където в половината от магистралната мрежа няма ограничения за леките автомобили.

Повишаването на скоростта по магистралите от години е сред приоритетите на Партията на свободата, дошла на власт в края на 2017 г. в коалиция с консервативния канцлер Себастиан Курц. През 2006 г. тази партия за кратко въведе 160 км в час в тестов участък, но експериментът остана изолиран.