Националният авиопревозвач "България Ер" отхвърли обвиненията, отправени от приятел на бившия премиер Симеон Сакскобургготски. Вчера в царския сайт беше публикуван разказ на негов гост, пътувал от Испания до София със свои близки. В съобщението се посочва, че през изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, цар Симеон и съпругата му са поканили гости от Испания в дома си в Царска Бистрица, които е трябвало да пристигнат с полет от Мадрид до София.

Днес от "България Ер" излязоха с официално съобщение, в което внасят "няколко уточнения в името на обективното отразяване на случая":

"Полетът от Мадрид до София е закъснял с 55 минути по независещи от авиокомпанията причини, а не както се твърди в разказа на анонимния пътник, на който се позовават от канцеларията на Сакскобургготски.

С оглед на сигурността на пътниците и заради високите температури на летището в Мадрид, за да се гарантира безопасният полет, командирът е взел решение част от багажите на пасажерите от полет FB472 да бъдат извозени с друг полет, което е задължителна процедура за сигурност в такива ситуации.

Разбираме недоволството им, но е наш ангажимент и приоритет номер 1 да гарантираме безопасността на пасажерите, независимо от статуса им в обществото, съгласно международните протоколи за сигурност в авиацията.

Със съжаление отбелязваме, че това е поредният случай, в който закъснение на полет по причини, които не зависят от авиокомпанията, се отразява в много медии недостоверно, с избирателно цитиране на фактите, предоставени от „България Ер“ за сметка на обширно представената позиция на засегнатите пътници и с тенденциозни внушения за състоянието на авиокомпанията като цяло".

От компанията увериха, че към 08.08 няма полети, които да закъсняват с повече от стандартните 20 минути. Справка с Оперативна дирекция на авиокомпанията показвала, че за последния месец (9 юли – 7 август) полетите, които са закъснели с повече от 3 часа, са 5 от общо 750 изпълнени. В този смисъл всякакви твърдения и внушения, направени в публичното пространство за системна нерегулярност на полетите на националния превозвач, са неверни, подчертаха от "България Ер".

"Както проверката на Гражданска въздухоплавателна дирекция установи, системни проблеми или нередности в „България Ер“ няма. Случаи на закъснения могат да се наблюдават при формасжорни обстоятелства (метеорологични условия, технически причини), но те са изключения, а не тенденция."