Туристи от Дубай могат да бъдат привлечени за летен туризъм в зимните ни курорти. Това обясни Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация за „Монитор”. По думите му минералните ни води, СПА и културният туризъм също може да представляват интерес за туристите от емирството.
От 15 март отпадна визовият режим както за посещения в Дубай, така и за гражданите на емирството при пътувания до Европа. &bdquo;Това е първата крачка. Сега трябва да сме много активни в маркетинга и да подобрим рекламата&rdquo;, посочи още Рагин. И допълва, че веднага трябва да се атакува пазарът, ако искаме да ги спечелим. Според него при провеждани разговори до сега има заявен интерес, като качеството и цената у нас ги устройват.&nbsp;Те са желани туристи, защото са платежоспособни.<br /> <br /> &bdquo;При всички случаи падането на визови ограничения води до увеличаване на туристите&rdquo;, заяви Байко Байков, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти (АБТТА). Той поясни, че в световен мащаб около една трета от пътуванията са обвързани с визови ограничения, като практиката показва, че всяко облекчаване води до засилване на туризма. В зависимост от начина на осигуряването на визата след отпадането й пътуващите ще спестят между 30 и 50 евро. Според председателя на АБТТА това, съпоставено със стойността на целия пакет, не е много, по-важен е психологическият елемент. &bdquo;Самата процедура, колкото и облекчена да е тя, винаги се е явявала препятствие&rdquo;, коментира Байков. По думите му ръст ще има, защото и няколко авиокомпании прогнозираха този интерес. Сега има доста удобни връзки и цените са адекватни на търсенето, което също<br /> ще доведе до засилване на интереса към дестинацията.&nbsp;&bdquo;С колко точно ще нарасне туристическият поток е рано да се каже&rdquo;, коментира още Байков.<br /> <br /> В момента реално капацитетът, който се предвижда от самолетните компании, е приблизително над 10 хил. места на година или близо 1000 души месечно средно.&nbsp;&bdquo;Сега една голяма част пътува към Дубай за бизнес посещения и е трудно да се отделят пътуванията за почива от служебните&rdquo;, обясни още той. Средно от 2 до 4 месеца приблизително са нужни от вземането на решението за пътуване до резервирането на конкретен пакет и дата. Приблизително след този период може да се отчете и засилването на интереса към емирството.<br /> <br /> &bdquo;Дубай е дестинация, която е най-популярна в Европа през студените месеци, затова най-силно изразено ще е увеличението през следващия зимен сезон&rdquo;, посочи още Байков. Според експерта ръстът на посетителите ще доведе и до по-голямо разнообразие в пакетите, защото по-големият поток ще позволи да се сегментира.<br /> <br /> <u><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Арабските емирства са нова дестинация</strong></span><br /> </u><br /> Арабските емирства са нова дестинация не само за туризъм, но и за бизнес и икономика, заявява Благой Рагин. Той посочи, че сега се поддържа връзка с Иран и Ирак. Благодарение на промяна на политиката в Иран много от гражданите му проявяват интерес за туризъм у нас.<br /> <br /> &bdquo;Минаха техни емисари и казаха какви са исканията им, за да идват в България&rdquo;, обясни още експертът. Например заведенията, в които се хранят, трябва да са сертифицирани за кухнята им. Има изискванията месото да е шарено, което трябва да се спази. &bdquo;Запитвания вече има, като туроператорите са изпратили предложенията си&rdquo;, категоричен е Рагин. Проблем с Иран и Ирак е издаването на визите. Според него още тази година може да имаме посетители от тези страни, ако изпълним поставените условия.<br /> <br /> &bdquo;Трябва да се отиде там и да се рекламира България&rdquo;, каза Рагин. И поясни, че всеки цент, който се вложи, се възвръща 200%. Той коментира, че ще бъде престъпление да се откажем от тази възможност, защото имаме материалната база. &bdquo;Хотелите ни са с 20% годишна заетост, защо да не ги натоварим повече, за да има по-голяма добавена стойност&rdquo;, поясни специалистът.