Нови неравности се появиха на пътя за Маказа, а пътни специалисти коментират, че те са доказателства за далавери при изграждането на един от най-скъпите пътни участъци в България, съобщава всекидневникът „24х7 Родопи". Става дума за 24-километровото трасе от спирка „Джебел" до разклона за село Подкова, което бе пуснато в експлоатация на 4 февруари т. г.
&bdquo;Вече така нар. &bdquo;вълни&quot; са на 4 места. Колата изведнъж &bdquo;потъва&quot;, а след това &bdquo;излита&quot; нагоре. Друсането е неприятно, а за шофьорите е риск, защото по това трасе се поддържа висока скорост&quot;, поясниха пътните експерти.<br /> <br /> Най-голямата неравност е близо до село Кърчовско. Става дума за така нар. &bdquo;гърбица&quot; на възвишението между чешмата с беседката и отбивката за Кърчовско. Препятствието е напречно на платното за движението, от единият му край до другия.<br /> <br /> &bdquo;Преди се усещаше леко при шофиране, но сега гърбицата се вижда отдалече. Млад водач може да се паникьоса от ненадейното &bdquo;потъване&quot; на колата&quot;, коментираха опитни водачи. Те смятат, че причина за растящата издатина на пътя е в пропуските при полагането на пластовете преди асфалтирането. В района няма свлачище, както се твърди за отсечката край Градинка и Садовица.<br /> <br /> Ще припомним, че участък от пътя към Маказа пропада до отбивката за Садовица и ремонтът ще &bdquo;глътне&quot; към 500 000 лева. Всеки момент една от лентите на пътя Кърджали &ndash; Маказа, край Садовица, може да пропадне. Първоначално за пътя бяха отпуснати 37 млн. лева, но до финала бяха усвоени 54 млн. лева.<br /> <br /> Прясно асфалтираният път Кърджали &ndash; спирка &bdquo;Джебел&quot; пък се оказа некачествен и вече на няколко пъти най-бързата и скъпо асфалтирана пътна отсечка в Родопите се кърпи./БЛИЦ<br /> <br />