В четвъртък и петък /5-ти и 6-ти януари/ се очакват отново сериозни снегове. Създадена е организация, така че тази ситуация да бъде посрещната и ще бъде реагирано своевременно. Това каза директорът на „Поддържане на пътната инфраструктура” към Агенция „Пътна инфраструктура“, съобщиха от пресцентъра на АПИ. Той припомни, че днес от 14 ч. до 20 ч. ще бъде спряно товарното движение.
Относно забраната за движение на тежкотоварните автомобили и дали тя се спазва когато няма контролиращи органи на пътя, инж. Златев заяви че, когато има забрана всеки един шофьор, особено професионалните, трябва сами да осъзнават необходимостта да я спазват. Той припомни, че на участъците със забрана има знаци, а и превозвачите добре знаят нормативната уредба в това отношение. Ако всеки един превозвач планира пътуването си, той би могъл да избере най-подходящото място където би могъл да спре. 

Инж. Златев каза, че не трябва да се търси вина единствено във водачите на товарните автомобили за тежката пътна ситуация по време на снежната буря в петък. Той припомни, че по същото време имаше и две верижни катастрофи на АМ „Тракия”, причинени от леки автомобили. Според него факторите са комплексни и ще бъде направен анализ на това пропуснато ли е нещо и как са действали институциите. Координацията като цяло между пътната агенция, полицията и военните е била добра и не са оставени хора да бедстват.

Инж. Златев смята, че лошото време, обилен снеговалеж, силни навявания, нулева видимост и шофьори, които не преценяват добре възможностите на автомобилите и пътната обстановка са основните причини за снежната блокада в петък и събота. Инж. Златев припомни и катастрофата в Германия от преди ден, причинена от внезапна промяна на времето, при която загинаха 6 души и 13 бяха ранени и коментира, че дори в държави с отлична инфраструктура и информираност на населението, се случват подобни инциденти и държавата у нас наистина се стреми да прави всичко необходимо те да бъдат предотвратени. 

„Изграждането на снегозащитни пояси определено би подобрило проходимостта на АМ „Тракия”, но сами знаете че частната собственост е неприкосновена и достъпът и изграждането на тези пояси е изключително затруднен. По стария път, по който беше пренасочено движението, по време на бурята, все още има останали снегозащитни пояси и проходимостта там е по-голяма в сравнение с автомагистралата“, коментира инж. Златев по повод твърдения, че липсва на места растителност, която защитава пътя.