В разгара на лятото инспектори от комисията за защита на потребителите са на поход срещу нарушители по Черноморието. Класацията по оплаквания от туристи водят по-малките курорти на юг от Бургас.
Противно на очакванията, не Слънчев бряг и съседните курорти, където има и най-много туристи, са местата с най-много оплаквания, а по-малките морски градчета, като Китен, Приморско и Созопол, съобщава bTV.<br /> <br /> Причината може да е в това, че на юг ходят предимно туристи, които сами организират почивката си и съответно си търсят правата на място, например в летните приемни на комисията за защита на потребителите. Южните курорти са и по-предпочитани от българи. Това лято обаче руснаците са на път да ни стигнат по жалби.<br /> <br /> Бум на оплаквания се очаква в края на август, когато свършва и отпускарският сезон. Те обаче рядко водят до положителен резултат за туристите,<br /> <br /> &quot;Лоша хигиена в стаите, мръсен под в ресторанта и падащи плочки в банята&quot; - това са написали в последния, получен от комисията сигнал, хора, почивали в хотел в Слънчев бряг. Базата се рекламира като четири звезди, а работи на практика като детски лагер.<br /> <br /> &bdquo;Храната е зле. Дават ни несварени картофи, много малко месо и персоналът не е любезен. &bdquo;Идвали сме тук преди 4 години, когато още не беше детски лагер и сега изпаднахме в шок&quot;, споделя преживяното Ростислав Добуш &ndash; турист от Украйна.<br /> <br /> Инспекторите отчитат, че нарушенията в ресторантите са намалели. &bdquo;Липса на цени или грамажи в менютата също не е толкова често срещано, но не мога да кажа, че напълно е изчезнало&quot;, добави Николай Стойков &ndash; председател на КЗП &ndash; Бургас.<br /> <br /> Девет ресторанта по морето на юг ще бъдат затворени, заради значително по-ниско качество на услугата, която са предлага. /БЛИЦ<br /> <br />