Почти 1/2 от АМ „Тракия” е с неправилно поставени на мантинелите светлоотразителни тела. Това скандално твърдение прави мъж от Бургас. Той разкри, че монтираните по страничните предпазни съоръжения светлини би трябвало да са точно на обратно на сегашните. В момента те „светят” с червена светлина за платното, в което се движите и с бяла за насрещното движение.

„Проблемът е при каране през нощта. Червената светлина отстрани често се бърка със стоповете на автомобилите, които се движат пред вас и това създава сериозни предпоставки за катастрофи, защото по път от този клас скоростта е много висока, а времето за реакция значително понижено. Би следвало да е точно обратното – червената светлина, която всички свързват със забрана, да е поставена в насрещното движение, а лентата, в която вие извършвате движението си, да се отбелязва с бяло или дори светло зелено или жълто”, аргументира се шофьор.

В твърдението му има значителен резон, съобщава "Флагман". Пътища от този клас на запад се маркират с бяла или жълта светлина за движението в дясната лента и обратно – с червена, там където е насрещното движение.




За сравнение - така изглежда аутобанът в Германия - светлините по мантинелата в дясната лента са бели и светло жълти, вместо червени

Светлоотразителни тела от този тип са поставени на всички мантинели по АМ „Тракия”. След км 220-230 те „светят” с червена светлина. Те са разположени на всеки 4 метра по преградните съоръжения, а целта им е да показват страничните граници на пътя от далеч. Ефектът им обаче изглежда ще се окаже отрицателен, коментира нашият читател.