Вероятно всичко в стомаха ви се преобръща по време на турбуленция. Оказва се обаче, че тя не е толкова страшна. Independent цитира изданието askthepilot.com, което се обърна към пилота Патрик Смит, автор на „Поверително от пилотската кабина”, за да разбере някои истини и митове за турбуленцията.
&nbsp;Ето какво разкри Смит:<br /> <br /> <strong>Турбуленцията е нещо съвсем нормално. </strong><br /> <br /> Вятър, бури, реактивна струя, планини, издигане, кацане, топъл въздух, промени в скоростта и посоката на вятъра - всичко това означава, че турбуленцията е очаквано преживяване във въздуха. <br /> <br /> <strong>И, да, може да се случи внезапно и неочаквано. </strong><br /> <br /> Много от турбуленциите са планирани, благодарение на прогнозата за времето преди излет, на наземния персонал, на информация от други самолети и на управлението в кабината - всичко това позволява на пилотите да са наясно със ситуацията по време на полет. Но въпреки това има и турбуленция, която се появява при перфектна видимост и не се засича от радар, което от своя страна оставя малко време за предупреждение на пътниците. <br /> <br /> <strong>Самолетът няма да се разбие заради турбуленцията. </strong><br /> <br /> Самолетите са направени така, че да издържат на екстремни натоварвания и температури. Количеството сила, необходимо, за да се откъснат части от самолета или да предизвика срив в нея, просто не се среща в бури. Дори в изключително тежки въздушни условия, крилото няма да се счупи и самолетът няма да се преобърне.<br /> <br /> И пилотите не се опитват да контролират самолета, дори и да ви изглежда така. Пътниците може да почувстват изживяването като хвърляне наляво и надясно, но дори и в умерени нива на турбуленция, е малко вероятно самолетът да е изместен на повече от шест метра.<br /> <br /> <strong>Аналогии като шофиране през дупки или вълни в морето са безполезни според Смит.</strong><br /> <br /> &bdquo;Не харесвам тези сравнения, защото дупките постоянно пукат гуми или чупят нещо, а корабите могат да бъдат преобърнати или залети. Не са точни еквиваленти за въздуха&rdquo;, казва пилотът.<br /> <br /> Ако носите предпазен колан, всичко ще е наред. Този съвет е полезен колкото за коли, толкова и за самолети - ако си слагате колан, вероятността да се нараните е малка. Само 58 души от общо 800 милиона пътници, летящи със самолет, са били ранени във въздушното пространство на САЩ, като две трети от тях не са носели колан. Пилотите също носят предпазни колани през цялото време.