Заради спирането на въздушния трафик над Украйна, голяма част от полетите са пренасочени над българското въздушно пространство. За 24 часа над страната ни преминават 2200 самолета. От днес броят им скача драстично. Според експерти от ЕС, трафикът е скочил с около 15%, което прави с около 300 самолета повече.
Българският авиопревозвач изпълнява само един полет за Казахстан, който преминава над Украйна. Той е премаршрутиран по трасе през Турция.<br /> <br /> Още в началото на размириците Евроконтрол въвежда ограничения за полети над Украйна. Те обаче са били препоръчителни, а не задължителни. Заобикалянето за авиокомпаниите струва време и пари. Така не всички спазват предписанията. До вчера.<br /> <br /> &bdquo;От снощи изцяло авиокомпаниите заобикалят тази зона&ldquo;, каза пред Нова телевизия Иван Дяксов.<br /> <br /> Това автоматично означава натоварване на въздушното пространство над България, заради пренасочване на полетите.<br /> <br /> &bdquo;Правим всичко възможно, за да не въвеждаме ограничения. Това се прави с цел авиокомпаниите да могат да си изпълняват полетите. Но не е безгранично. В един момент може да се окаже, че нашият капацитет е застрашен&ldquo;, добави Дяксов.<br /> <br /> &bdquo;Трафикът се е покачил с 20 процента. Няма опасност, тъй като той се контролира на много нива&ldquo;, заяви Александър Богоявленски.<br /> <br /> Инцидентът в Украйна не е единственият, свързан с подобни обстоятелства. &bdquo;Над Украйна през 2001 година, над Черно море, бе свален един ТУ-154 на руска авиокомпания &bdquo;Сибир&ldquo;. Тогава украинските власти признаха за инцидента, че той е станал по време на учение и ракета се е взривила в непосредствена близост, след като е бил прихванат. Но този случай потъна в мъгла&ldquo;, разказва Богоявленски. <br /> <br /> Според авиоспециалистите това показва, че контролът и преди, и сега е силно занижен.<br /> <br /> Водеща роля в разследването ще има Украйна, както и замесените страни - собствениците на самолета - малайзийските авиолинии и Съединените щати като производител на &bdquo;Боинг&ldquo;.<br /> <br /> Кримският полуостров се счита за опасна зона за полети след отцепването му от Украйна. Източната част на страната, обаче, където се водят сражения между украинската армия и проруските сепаратисти, досега не се смяташе за рискова. Затова самолетите заобикаляха само Крим.<br /> <br />