Попълнете търсена ключова дума или фраза

Шефът на АПИ: Тол системата ще премахне несправедливостта между товарните и леките коли

https://blitz.bg/layfstayl/ptuvane/sheft-na-api-tol-sistemata-shche-premakhne-nespravedlivostta-mezhdu-tovarnite-i-lekite-koli_news402826.html Blitz.bg

Електронната винетка ще е едно облекчение, казва Лазар Лазаров

София, България 01 Апр. 2016, 09:43 1788 прочита 0 коментара
С въвеждането на тол системата ще бъде отстранена несправедливостта между товарните и леките автомобили. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров пред БНТ.
&bdquo;С изграждането на тол системата се цели да се въведе една справедлива система, така че тези, които най-много разрушават пътищата и се движат с най-тежките товари и по най-дългите маршрути, реално да заплащат и най-голямата цена, като по този начин адекватно допринасят своя дан за възстановяването на пътната мрежа, защото към настоящия момент те са в облагодетелствана позиция, докато хората с леките автомобили плащат и винетки поемат по-голямата тежест&rdquo;, обясни инж. Лазаров.<br /> <br /> &bdquo;Въвеждането на тол системата тази несправедливост ще бъде отстранена&rdquo;, заяви той и добави, че тя е основно за товарните автомобили. <br /> <br /> По думите му, за леките автомобили ще има електронна винетка, което ще е едно облекчение, защото няма да имат стикер и истерията с чупенето на стъкла ще спре, защото всичко ще става по електронен път. <br /> <br /> &bdquo;Собственикът на превозното средство ще въвежда регистрационния номер и други данни, но няма да има никакъв стикер по стъклото, всичко ще се следи по електронен път. Предимството на електронната винетка е, че тя ще важи за отрязъка от време, за който е закупена, от деня на закупуването ѝ&rdquo;, уточни той. <br /> <br /> По думите му, една част от третокласната пътна мрежа ще остане без таксуване, както за товарните автомобили, така и за леките коли. <br /> <br /> &bdquo;Това ще са основно пътища до малки населени места, които нямат алтернатива за предвиждане освен този път. Ще има част от третокласната пътна мрежа, която е алтернативна на големите пътни артерии и може да бъде използвана от товарните автомобили за заобикаляне на платените трасета, така че тя ще остане платена&rdquo;, добави инж. Лазаров./БЛИЦ <br /> &nbsp;

0 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам