Размерът и динамиката на пазара на нови автомобили предизвиква постоянен интерес от гледна точка на въздействието му върху икономиката като цяло, както и върху поведението на потребителите. В настоящата статия ще се спра на някои взаимовръзки и актуалното му развитие. Данните за ЕС показват, че покупките на нови автомобили за търговски цели са силно зависими от текущата конюнктура. Това посочва в свой анализ пред „Труд“ финансистът Димитър Чобанов.

При благоприятно развитие нарастването на покупките е значително по-бързо от общия икономически растеж, докато в противоположни случаи спадовете са много по-големи от спада на икономиката. От друга страна връзката между покупките на нови лични автомобили и общото състояние на икономиката не е толкова силна. Решенията за това се влияят от заетостта, доверието на потребителите, разполагаемия доход и достъпа до кредитиране.

Друг фактор, който е важен при вземането на тези решения, е текущата цена на горивата. Понижаването на цените на горивата увеличава продажбите на автомобили и особено на такива с по-висок разход на гориво. Още за това как се движи автомобилният пазар в ЕС и какво се случва у нас - четете на auto.blitz.bg!