Почти всеки си е патил поне веднъж от некачествен ремонт или измама от страна на майстора. В над 90% от случаите става въпрос не за некомпетентност от страна на монтьора, а по-скоро за тактики, за да се изкарат повече пари от собственика на колата.
Почти всички шофьори са чували многократно репликата &quot;Абе, кой я е правил тази кола?&quot;, когато отидат в сервиз особено, ако за първи път го посещават. В повечето случаи обаче изказването изобщо не е плод на възмущението от работата на предишния майстор, а цели да създаде у клиента впечатление, че новият е много по-компетентен и ще извърши качествено необходимия ремонт. Особено, ако собственикът на колата не разбира много от автомобила си, става жертва на &quot;компетентния&quot; майстор. А вариантите за такива измами са много. <br /> <br /> Най-разпространените &quot;далавери&quot;, са при смяна на консумативи като масла и филтри. Много често, особено в нередовните сервизи, които обикновено се намират в някой гараж, шофьорите плащат пари за въпросните консумативи, а реално в колата им се слагат стари или втора употреба. <br /> <br /> Ремонтите с части втора употреба са често срещани и при повреди по ходовата част, двигателя или съпътстващите го компоненти. <br /> Така, ако успее да ви спечели доверието, майсторът си гарантира, че скоро пак ще дойдете при него за нов ремонт. Добрият сервиз или монтьор най-лесно може да се познае по това дали издава документи. Некоректните няма да ви дадат дори и касова бележка, а причината е, че така си гарантират безнаказаност, защото няма как да докажете, че ремонтът е извършен при тях, ако нещо се случи вследствие на недобросъвестната им работа. <br /> <br /> И обратното, всеки сервиз, който дава документи и гаранция за направения ремонт, със сигурност е коректен и не се притеснява от носенето на отговорност и проверки от различни институции.&nbsp;/БЛИЦ