Майк Пиколо е 45-годишен финансов съветник от Рамзи, Ню Джърси. Същият е повече от озадачен от възможността да закупиш BMW i3 с месечна вноска от $54.

“Автомобилът струва $50 000. Как ще го вземеш за $50? iPhone-ите дори не струват $50 месечно!”, пита Пиколо, но на сайта Leasehackr има точно такава оферта. Офертата може да видите ТУК. Оказва се, че тя не е заблуждаваща, пише vesti.bg

В момента автомобилните производители предлагат възможно „най-изпилената” цена за електрическите си модели. В допълнение на това част от държавите (в случая щатите) дават субсидии при покупката на такъв автомобил. От офертата става ясно, че всички отстъпки и субсидии се равняват на $13 000. Но това все още не е достатъчно американците да повярват масово в този тип задвижване. Очакванията са продажбите на автомобилите, задвижвани с батерии, да растат в пъти през следващите години, но през 2017 г. в САЩ делът им е 0,6%. В момента в страната се предлагат само 18 електрически модела.

Към момента GM губи по $9000 от продажбата на всеки Chevrolet Bolt, докато при електрическата версия на Fiat 500 тази цифра е умопомрачителните $20 000. Не случайно преди време Серджо Маркиони, шефът на FCA, призова хората да купуват всичко друго, но не и електрически Fiat 500. Излишно е да споменаваме Tesla, но ще отбележим факта, че компанията изгуби $2 млрд. само миналата година.

Тази динамика на пазара е доходоносна за клиентите. Особено в случая с BMW i3. Моделът страда в САЩ, където през миналата година са продадени само 6276 бройки, което е спад от 17% спрямо 2016 г. Пиколо е фен на електрическите коли. Той купува първото BMW i3 през 2014 г., а след това добавя и Tesla в гаража си. Сега се чувства доста ощетен, тъй като за първото i3 е плащал по $500 месечно.

Когато купуваш автомобил на лизинг, реално плащаш на автомобилната компания за обезценката на колата в течение на лизинговия договор, разделено на месечни вноски. Често компаниите увеличават обезценката, за да намалят месечната вноска и да ти продадат електромобила Всичко това правят за своя сметка, тъй като ще са силно затруднени за продадат колата на реалната й пазарна цена.

Това е особено рискована игра с електромобилите, тъй като при тях обезценката е много висока. От шест различни електромобила и плъг-ин хибриди, продавани през март в САЩ, i3 е с най-ниската прогнозна остатъчна стойност: едва 27% от оригиналната цена след три години, казват данните на анализатора ALG.

Лизингът от $54 на месец, който може да видите на сайта Leasehackr, потвърден от Bloomberg News, е изключителен пример за подобна игра. Дан Ким, приятел на Пиколо, е човекът, открил офертата при BMW of Oyster Bay, дилър на марката на Лонг Айлънд, Ню Йорк. Ким уверява, че до сделка се е стигнало след пазарене с дилъра.

В крайна сметка са постигнали споразумение за месечна вноска от $112 (за 2 години), което е под цената на месечна карта за метрото в Ню Йорк. Не е зле за автомобил, който с всички екстри се продава по ценова листа за $51 695. Пиколо и Ким разказват как са се спазарили.

За начало искат 14% отстъпка от цената по оферта, получават 13%. Тъй като Пилоко вече е собственик на BMW, получава $2000 отстъпка за лоялен клиент, като получава още $500 надолу от BMW заради работата си. Към това се добавят федерални субсидии от $7500, които BMW вади от цената. Ню Джърси има свои облекчение за покупка на електромобил, отделно $2000 кеш отстъпки и $1000 отстъпка, че Пиколо е посетил промоционално събитие на BMW.
Първоначалната вноска за автомобилът е $2700, тъй като той си го поръчва с по-големи гуми.